2014. május 7., szerda

Erdei gyümölcsös krém piskótával

Évek óta készítem, saját recept. Úgy történt, hogy nagyon vágytam valami krémes édességre és a hűtőben lapult egy doboz mascarpone. A tiramisut elvetettem, mert a kávés dolgokat Apa nem díjazza, ezért a fagyasztóban talált erdei gyümölcsökkel kellet valamit összebütykölnöm. Ez lett belőle... :)
Lehetne gyümölcsös tiramisunak is hívni, én inkább nem teszem. :)



Hozzávalók:

  • 250 g mascarpone
  • 3 db tojás
  • 200 g fagyasztott erdei gyümölcs vagy friss gyümölcsök
  • 3 púpozott evőkanál porcukor
  • 2 evőkanál méz
  • 200 g babapiskóta
  • 2 dl tej
  • 2 evőkanál meggylikőr

Elkészítés:
  1. Tegyük egy nyeles lábosba a fagyott gyümölcsöket és a mézet, majd forraljuk össze és takaréklángon sűrűn kevergetve rotyogtassuk kb. 10 percig, majd tegyük félre hűlni.
  2. Ha kellően lehűlt, turmixoljuk össze és szitán passzírozzuk át.
  3. Ezt nem muszáj, de én az erdei gyümölcsök magját nem szeretem a süteményben. Ezzel kész a gyümölcsszószunk.
  4. A tojásokat jól megmossuk majd papírtörlővel megszárítjuk.
  5. Két mély keverőtálba szétválasszuk őket.
  6. A sárgákat 2 evőkanál porcukorral habosra keverjük, majd a mascarpone-t is hozzákeverjük.
  7. A tojások fehérjét kemény habbá verjük 1 evőkanál porcukorral, majd óvatosan az előbbi krémbe forgatjuk.
  8. A tejet a meggylikőrrel ízesítjük és ebbe mártogatjuk a babapiskótákat.
  9. Egy kerámiatál alját kirakjuk a piskótával, ráhalmozzuk a krém felét, meglocsoljuk a gyümölcsszósszal, majd újra piskóta, krém és szósz. A szószt a tetején örvénylő mintákat készítve összekeverhetjük a krémmel.
  10. Tegyük hűtőbe pár órára, majd kis tálakban kínáljuk.
 
 
Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, ezt jól kitaláltad! :) Üdítően finom lehet a savanykás gyümölcsökkel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka! Valóban nagyon finom, ha egy semleges krémbe gyümölcs is kerül.

      Törlés
  2. Nagyon guszta, azt hiszem azért belekóstolnék ;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó választás volt! Fincsi lehet a sok gyümölccsel, én is szívesen belekóstolnék :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, egy kóstolóval nem érnéd be! :))

      Törlés
  4. Kár volt ide kattintanom... Hát ez milyen jól néz ki! Szottyos-piskótás-krémes... jaj nekem.... :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, szottyos, és tényleg az, köszi Kriszti! :)))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...