2011. december 21., szerda

Pihentetés nélküli - azonnal puha mézes!

Kedves masszőr Márti barátnőmtől kaptam ezt a receptet a VitaMill ajánlásával. Talán azon kevesek közé tartozom akik nem szeretik a mézest. Még akkor sem fanyalodom rá, mikor édesség éhség tör rám. Eszter lányom viszont imádja, de eddig még nem jelezte felém így máig nem is sütöttem. Ez viszont elsőre olyan jól sikerült, hogy számolatlanul enné, ha hagynám! :D
Rögtön lehet enni mert puha és az is marad, pihentetni sem kell, hanem azonnal süthető és nem kesernyés, ahogy én azt sok mézesnél éreztem és lehet ezért sem szerettem. Vigyázni kell a fűszerezéssel, mert az is és a túlsütés is kesernyéssé teheti.

Utólagos bejegyzés: Már én is rajongok érte és összeveszünk a lányokkal ki egye meg az utolsót!! :))


Hozzávalók 150-180 db-hoz, én ennek a felét készítettem, és így is elfáradtam :D :
  • 1 kg liszt
  • 3 kiskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál mézessütemény fűszerkeverék
  • 30 dkg porcukor
  • 30 dkg sütőmargarin vagy vaj
  • 2,5 dl méz
  • 3 tojás
  • + a nyújtáshoz finomliszt
A lisztet, a szódabikarbónát, a mézes fűszert, porcukrot összekeverjük, majd a margarinnal elmorzsoljuk, és végül a mézzel és tojással összegyúrjuk. Könnyen formázható puha tésztát kapunk. 3 cipóra osztjuk. Jól meglisztezett felületen az egyik cipót 3 mm vastagságúra nyújtjuk és tetszés szerinti mintával szaggatjuk. Sütőpapiros lemezre sorakoztatjuk és előmelegített sütőben 180 fokon 10! perc alatt megsütjük őket szép sorban.


Az íróka hozzávalói és készítése egy az egyben Mohától:
  • 1 tojásfehérje
  • 20 dkg kristálycukor
  • 2 csapott evőkanál étkezési keményítő
  • 1 teáskanál citromlé / ecet

Az írókához kávédarálóval porrá őröljük a kristálycukrot, majd átszitáljuk, így biztosan nem marad benne nagyobb szemcse. Hozzávegyítjük az étkezési keményítőt. A tojásfehérjét a robotgép habverőjével kezdjük keverni, fokozatosan adagolva hozzá a porcukrot, majd a citromlét is. Nem lesz szükség az egész cukormennyiségre, csak annyit teszünk bele, hogy sűrűn folyós állagú legyen.

Nejlonzacskóba töltjük és pici lyukat vágunk a sarkára. Rajzoljunk kedvünkre, én is azt tettem mikor rájöttem, nem fogom Moha mintáit még csak megközelíteni sem! Nagyon el kell találni a sűrűséget, hogy a vékony rajzolatú mintákhoz a nagyon pici lyukon még könnyen kijöjjön a krém, és ez még elsőre nem ment nekem, de szerintem másodjára sem menne. Ettől még elégedett vagyok a végereménnyel, nagyon is! Fő az önbizalom!  :DD

44 megjegyzés:

  1. Nocsak, nocsak! A múltkor még elfáradtunk a linzerkéktől? Akkor most jól visszanyalt a fagyi, mert ettől aztán tényleg elhiszem, hogy k.o. lettél. Lenyomsz még pár menetet többször kelesztett, hajtogatott cuccokkal, és máris egyszerűbbnek tűnik egy-két dolog!)) Feltettem a linzit meg a lazackót amiket te csináltál tőlem a facebookos oldalamra, ha véletlenül jön pár klikk onnan, ne csodálkozz rajta. Csak szólok, mert megint aszondod nem szóltam.))

    VálaszTörlés
  2. Barbi!Ezek meseszépek!!!!Akárcsak a fotóid!Jajj,öröm látni ilyen szép dekorációkat ,fotókat!

    VálaszTörlés
  3. Évek óta ezt sütöm én is! Valóban nagyon finom, és gyorsan kész, tényleg azonnal fogyasztható. Dávid elől is el kellett dugni mert nem tudta abba hagyni :D
    Nagyon szépek lettek!!

    VálaszTörlés
  4. Tea, de örülök, hogy megvagy, és nagyon kedves, édes, aranyos Tőled, hogy felraktad őket a facebookra! :)) Meg is kukkantottam Apa oldaláról, mert nekem ugye nincs. Melengette a lelkemet, rendesen! :) Most már turbózva mennek a dolgok, vannak kötelező sütemények, mint pl. a bejgli és zserbó, ami nélkül nem telt még el karácsony! Muszáj nem elfáradnom! Puszi! :)

    Kriszta, nagy öröm ám ilyen kedves szavakat olvasni, csak nehogy elbízzam magam! ;D Köszönöm szépen, aranyos vagy! :)

    VálaszTörlés
  5. Barbi, nagyon szépek lettek a mézeseid!

    VálaszTörlés
  6. Tündi, látom a gyerekek egyformák mindenhol. Én is ilyen voltam, most már azért tudok néha megálljt parancsolni magamnak, de csak néha! :DDD Köszi!

    Citromhab, tőled igazán nagy dicséretnek veszem! Köszönöm szépen! :))

    VálaszTörlés
  7. Elégedett is lehetsz, mert gyönyörűek!! Csak egy kérdés, a Tiéd mennyi idő alatt száradt rá?, mármint az íróka természetesen. :DDD

    VálaszTörlés
  8. Barbi!
    A mézest én sem szeretem,sőt soha nem értettem mit lehet rajta szeretni,mikor kemény mint a kő!
    Gyönyörűek lettek a mézeseid,és a színük is,a díszítés tökéletes,lehet a következő karácsonyra megpróbálkozom vele!!!De mondjuk a mézes nem lehet diós?vagy más ízű???

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néznek ki, ügyes vagy:) Nálunk szeretik a mézest, én mondjuk meglennék nélküle, de hát engedek a nyomásnak:)Egyébként már el is fogyott az idei adag, többet nem sütök, csak jövőre:)

    VálaszTörlés
  10. Hát ezek tényleg nagyon jók lettek! Kár, hogy nem tudom megkóstolni. Elteszem a receptjét, ki fogom próbálni. Nagyon szépek a képek is!

    VálaszTörlés
  11. Így gyógyulsz, pihenésképpen mézes sütéssel?! Azt a kutya meg a macska!
    Nagyon szépek lettek! 1 kg lisztből azonban rengeteg lesz... Hogy volt energiád még díszíteni is?

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépek, ügyi vagy:-) Én is 1 kg lisztből sütöttem, de még nincsenek kidíszítve, titkon remélem, hogy közben teljesen elfogy, mert rájárnak a gyerkőcök rendesen:-)))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szépek lettek a mézeseid...nálunk már elfogyott a második adag is...:):)

    VálaszTörlés
  14. Csodaszépek!! Én nem sütök, mert nem tudom szépen kidíszíteni őket.:((

    VálaszTörlés
  15. Szerintem nagyon szépeket készítettél, ha látnád az én első írókás mézeseimet, akkor tényleg megnyugodnál! Szeretnék én ilyen szépeket csinálni :D

    VálaszTörlés
  16. Gyönyörűek a képeid, meg persze a fotóalanyok is! Megérte a fáradtságot! :)

    VálaszTörlés
  17. Csilla köszi! 1 óra alatt már el lehetett dobozolni őket. Zsírpapírt raktam a rétegek közé, és ma is tökéletesek! :)

    mellissina :DDD nem kemények ám ezek a mézesek, hanem finom puhák, és szerintem mindenképpen méz ízű lesz mert elég sok méz kell hozzá, viszont ettől még fel lehet turbózni dióval, mogyoróval, vagy akár mandulával :) Köszönöm, hogy benéztél! :)

    trollanyu, Kriszti köszönöm szépen! :)

    Petra, muszáj, mert apa a konyhát sem találja, csak, ha éhes! :D Különben csak a felét készítettem, így is félő, hogy az egészet Esztim fogja betolni, és akkor lesz egy duci lánykám! :)) Különben köszönöm! :)

    Gerdi, én külön élveztem a díszítést, pedig cseppet sem olyanra sikeredett amit szerettem volna! Köszi, hogy benéztél! :)

    Kata láttam milyen termékeny vagy mézes téren! :)) Ti aztán nagyon szeretitek! Köszi! :)

    Gizi, nem lett ám ez sem szép, csak ügyesen fotóztam!!! :)) Köszi!

    Panna köszi! Hidd el le tudnám a tiédet is úgy fotózni, hogy szépnek látnád!!! :)

    hankka nagyon köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  18. Szia !

    Megsütöttem , melegen nagyon jó puha de aztán megkeményszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az kizárt dolog! :)
      Nagyon fontos, hogy 10 percnél tovább ne süsd, és amikor készen van fémdobozba tárolva hetekig eláll és puha marad! Szerintem valamit máshogy csináltál mint ahogy leírtam... :)

      Törlés
    2. Nekem js ugyan ez van.Melegen puha aztán megkeményedik pedig nagyon finom.Igaz én megvártam míg kihűl és nejlonzacskóba tettem.De kihűlve kell a dibozba tenni ugye?

      Törlés
  19. Köszönöm a receptet! Ma megsütöttük és nagyon finom és puha lett. Én annyit módosítottam rajta,hogy az 1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverékből 1 zacskót azaz 27g tettem bele nem lett nagyon fűszeres, elbírja az adag! Rengeteg lett belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó ezt olvasni, örülök, hogy ízlett és kipróbáltad! :)

      Törlés
  20. Igen, ilyen az igazi mézes :-)

    VálaszTörlés
  21. Nekem is nagyon ízlett az első adag. Hirtelen 1 kg lisztből csináltam :D ... Nekem,ami nem jött össze, hogy ennyi margarinból állítsam össze. Úgyhogy tettem még hozzá 20 dkg-ot, és kevesebb lett a méz is,mert valahogy éreztem,hogy nekem édes lesz... :)

    VálaszTörlés
  22. Kedves Babi!
    Érdeklődni szeretnék, hogy ez a recept mézeskalács ház készítésére is alkalmas? Megsütöttem,nagyon finom lett, viszont jó lenne készíteni egy szép kis házikót is! Te ebből a receptből készítettél már házikót?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anett én inkább így készíteném, ha házikóhoz kellene:
      http://trollakonyhamban.blogspot.hu/2012/12/mezeskalacs-haziko-illatos-karacsonyi.html

      vagy innen:
      http://illeskriszkonyhaja.blogspot.hu/2011/12/mezeskalacs-haziko.html

      Remélem tudtam segíteni! :)

      Törlés
  23. Kedves Barbi! Kipróbáltam ezt a csodálatos mézeskalácsot 2 hete és már nincs belőle! :) Nagyon örülök neki,hogy anyukám megtalálta ezt a receptet ezt nem olyan macerás mint amit régen készítettünk! Köszönöm, hogy létrehoztad ezt nagyon szuper blogot! Gratulálok hozzá! Így tovább! :)

    VálaszTörlés
  24. Kedves Barbi!
    Köszönöm szépen, sokat segítettél!
    Boldog ünnepet kívánok! :-)

    VálaszTörlés
  25. Kedves Barbi! Köszönöm a receptet! Nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  26. Köszönöm szépen Nektek ezt a sok kedves bejegyzést!!! :)

    VálaszTörlés
  27. Kedves Barbi!
    Finom, szép, de kemény lett nekem. Bár én nem szeretem, a gyerekek miatt megsütöttem. A tésztán láttam, hogy annyira laza, hogy nyújtani nem fogom tudni. Tettem hozzá lisztet, hát elég sokat, akkor betettem a hűtőbe még. Szépen tudtam nyújtani, szaggatni. Próbáltam vastagabbakat, azok is kemények. Sütöttem 10,9,8 perceseket is, a 8 volt nálam az ideális.
    Nem gond, hogy kemény, díszítve a fára is jók, a gyerekek pedig így is eszik. Párat csináltam keksznyomdával, pl. Merry Christmas felirattal, azokat az ajándékok csomagolásánál használom.

    Boldog Karácsonyt, Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erika, szerintem tényleg sok lehetett a hozzáadott liszt és a hűtőben sem kell pihentetni. :) Eddig ilyen még nem fordult elő, mindenkinek puha lett aki megsütötte, néztem másoknál is fent van ez a recept és ők is azonnal puhának jellemezték. Szerintem azért legközelebb próbáld meg újra, mondjuk a következő karácsonykor! :) Annak örülök, hogy ízlett még így is! Boldog új évet Nektek! :)

      Törlés
  28. Szia, köszönöm a választ, azért bepuhult, ha nem is azonnal, de másnapra. Nagyon finom. BUÉK!

    VálaszTörlés
  29. Kedves Barbi!
    Örülök, hogy rátaláltam a receptjeidre,nagyon sokat találtam benne, amit majd meg fogok sütni a családomnak. A mézesed szuper, (nekem is van hasonló receptem, de ez mindjárt puha, az enyém 1-2 nap után puhul meg igazán), ezért örülök, hogy megtaláltalak. Az írókázásban még fejlődnöm kell, de aki nem látta a te mintáidat, csak az enyémet, szépnek találták ezt is.
    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Békés, Boldog Új Évet kívánok: Irén

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irén, örülök, hogy itt vagy, bőven van miből válogatnod, remélem kipróbálsz mást is! :) Ezek mind kipróbált receptek, csak azt tettem fel ami a lányaimnak ízlett! :) Köszönöm kedves szavaidat! :)

      Törlés
  30. Nahát, csak most jött ez a recepted szembe velem, először is a díszítés tökéletes lett, ennivalós mézesre én sem szoktam ennél bonyolultabbat :))
    Másrészt ki fogom próbálni, megsütöm én is, hatszáznyolcvanharmadik receptként pályafutásom alatt....

    VálaszTörlés
  31. Barbi, ezek a mézeskalácsok nagyon szépek, látszik rajta a családi művészi hajlam, gratula, idén én is kipróbálom a receptedet :) Puszi

    VálaszTörlés
  32. Kedves Barbi! Én ma próbáltam ki, és nekem nagyon híg lett a tészta, szaggatni sem lehetett, 1-2 sikerült, az szétfolyt a tepsiben. még tettem hozzá lisztet, úgy működött. Tuti betartottam a receptet, estleg ötlet h mi lehetett rossz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mária, még sosem írták, hogy nem sikerült, csak arra tudok tippelni, hogy a tojások átlagon felüliek voltak és ettől lett híg...

      Törlés
  33. Én most készülök megsütni ezt a mézeskalácsot, és felmerült a kérdés, hogy légkeveréssel vagy sima sütő üzemmódban kell sütni?

    VálaszTörlés
  34. Köszönöm szépen a most lett kész és nagyon finom lett

    VálaszTörlés
  35. Kedves Barbi! Írtad, hogy fél adagot sütöttél. Az érdekelne, hogy felezted meg a tojás mennyiségét, hogy jó legyen a tészta? Köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...