2012. szeptember 17., hétfő

Expressz Croissant tökmagliszttel

Tökmagliszttel már készítettem zsíros kiflit. Finom is volt, de nélküle azért jobban csúszott. Most viszont Citromhab croissant-ját teszteltem vele. Tulajdonképpen Limarától sütöttem először ilyen expressz croissant, de Citromhabnál megtetszett, hogy a vajat olvasztva kente a rétegek közé, így csökkentve annak mennyiségét is.
Drága Petra ezt most neked küldöm, mert ez egy tuti hibátlan recept tökmagliszttel turbózva. Ne keresgélj tovább, próbáld ki, a gyerekek is imádni fogják! :))
Szerintem a lényeg az, hogy sose túlozzuk el ennek a lisztnek a mennyiségét, mert túl intenzív lesz az íze. Ilyen arányokkal viszont fantasztikus, meleg ropogós reggelit varázsolhatunk az asztalra. Nálunk kivétel nélkül mindenkinek nagyon ízlett, nem is maradt másnapra!
A tökmagliszt jótékony hatásairól itt olvashatsz bővebben.



Hozzávalók 16 darabhoz

a tésztához:
  • 150 g bio tönköly liszt
  • 250 g sima liszt
  • 60 g tökmagliszt (ha nincs ilyen lisz akkor mehet helyette nyugodtan simaliszt)
  • 40 g élesztő
  • 90 ml tej
  • 80 ml olaj
  • 175 g tejföl
  • 2 tojás
  • 1 csapott evőkanál só
  • 1 kávéskanál cukor
a töltelékhez:
  • 50 g olvasztott vaj
  • 250 g trappista sajt (lehet füstölt is )

  • 1 tojás a kenéshez

Elkészítés:
  1. A liszteket a dagasztótálba tesszük és a közepébe egy kis mélyedést igazítunk. Belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a cukrot és ráöntjük a meglangyosított tejet. Letakarjuk 10 percre míg felfut az élesztő.
  2. Ezután a többi hozzávalóval tésztát dagasztunk, majd félretéve meleg helyen duplájára kelesztjük.
  3. Mikor megkelt 4 részre osztjuk, kettőt kinyújtunk kör alakúra és az alsót megkenjük olvasztott vajjal majd ráhelyezzük a másik tésztát, szintén megkenjük vajjal majd jól megszórjuk sajttal és finoman rányomkodjuk.
  4. 8 cikkelyre vágjuk és feltekerjük, majd sütőpapiros tepsire sorakoztatjuk őket. Ugyanezeket a műveleteket végezzük el a másik két tésztával.
  5. Fél órára letakarva félretesszük kelni őket.
  6. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  7. A kiflik tetejét megkenjük a felvert tojással, majd megszórjuk sajttal.
  8. Kb. 25-30 perc alatt pirosra sülnek.

A sütőpapíron sorakozó kifliket betehetjük egy éjszakára a hűtőbe, majd másnap kenjük le őket tojással, szórjuk meg sajttal és előmelegített sütőben süthetjük is. Rögtön meleg ropogós reggelivel indulhat a nap! :)

Jó étvágyat!

16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Imádom a tök magot, a tökmagolajat.De liszt formájában még nem használtam.

    VálaszTörlés
  2. De szépek, igaz tökmagliszetet még nem láttam felénk.

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok ezek szerint bebizonyosodott: kísérletezni jó! A kiflik pedig szépek :)

    VálaszTörlés
  4. Hű, milyen haragos színe van a tökmag lisztnek... Fonom kifliket sütögettél belőle, jó lenne egyet megkóstolni... :o)

    VálaszTörlés
  5. Miközben csodálom a kifliidet, támadt egy ötletem: tökmagot fogok őrölni:-) Vajon kivitelezhető?

    VálaszTörlés
  6. Máginál találkoztam még a tökmagliszttel, nálunk felé nem láttam sehol, pedig kipróbálnám. Szertem az ilyen reggeli kifliket:-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szuper lett, én imádom a tökmagot, magában, kenyérben, péksütikben, szóval nekem nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  8. Hát, erre a kiflire nem is lehet senkinek egy szava sem, annyira guszta! :) A tökmagot szeretjük, gondolom, a kifliben is érződik az íze. Hol vették tökmaglisztet? :)

    VálaszTörlés
  9. Ez fantasztikusan jól néz ki! Nagyon fincsi lehet! Én is elgondolkodtam a tökmag ledarálásán! :) Gondolom a lányok is nagyon örülnek, amikor ilyen finomságokkal kísérletezel? ! :)

    VálaszTörlés
  10. Szép képeket készítettél a kiflikről, így biztosan nagyon finomak is voltak :)

    VálaszTörlés
  11. Igazán érdekes színe lesz, kipróbálnám!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépek lettek, én is megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon finom lehet! Milyen jó színe van a lisztnek, igazén szépek lettek :)

    VálaszTörlés
  14. Mindekinek nagyon köszönöm aki benézett és aki írt!
    A tökmaglisztet úgy kaptam kipróbálásra, de az oldalsávban található Bio bolt emblémára kattintva elérhető az oldal. Nem kapok ám jutalékot, nehogy valaki azt gondolja, hogy azért reklámozom! :DDD
    Hankka, hogy lehet e házilag előállítani, azt nem tudom, de szerintem egy próbát megér, bár azt sem tudom, hogy éri meg jobban. :)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon tetszik ez a recept is, itt tökmaglisztet még nem láttam, de akkor azt gondolom ki is lehet hagyni belőle:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ki lehet hagyni belőle, helyette bármilyen liszt megfelel, úgy variálhatjuk ahogy tetszik. :) Köszönöm Erika! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...