2011. április 7., csütörtök

Briós!


Tücsök Bogár köszönöm! Ilyen finom békebeli brióst már rég nem árulnak sehol (Talán nem is árultak!), és nem gondoltam volna, hogy valaha a konyhámban készül majd!  Ráadásul így, hogy én készítem, tudom, nem eszünk térfogatnövelőt, tartósítót, ilyen-olyan adalékot! Bátorkodom megosztani másokkal is. :-D
Tehát a recept:


Briós
Összesen kb.: 2770 kcal 468 g ch
16 darab/1 db: kb. 173 kcal 29 g ch


  • 0,5 kg liszt
  • 5 dkg vaj
  • 7 dkg porcukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 3 db tojás sárgája
  • csipet só

  • 1 db tojás a lekenéshez
  • 3 dkg cukor a briósok tetejére

 




A lisztet a kenyérsütő üstjébe vagy a dagasztó tálba szórjuk. Kis mélyedést húzunk a közepébe és mehet bele a porcukor, élesztő, majd a meglangyosított tej. 15 perc alatt felfut.
Ezután hozzáadjuk a többi hozzávalót és sima tésztává gyúrjuk. 20 percig meleg helyen kelesztjük.
Átgyúrjuk, 32 darab 15 cm-es rudakká sodorjuk. Brióssá formázzuk őket az alábbiak szerint.



Tücsök Bogártól van ez a fonási technika!
Kattints a képre a nagyításért!

Megkenjük egy pici vízzel felvert tojással és sütőpapírral bélelt tepsin 40 percig kelesztjük.
Újra megkenjük a tojással. Megszórjuk kr. cukrral és 210 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.
Jó étvágyat!

15 megjegyzés:

  1. Csodálatosak lettek a briósok! :) Akkor most már sejted, hogy miért csak az alakját szoktam változtatni. A tésztája szerintem tökéletes.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Ezt már én is elkészítettem, annyira gyorsan elfogytak, hogy fotómodell már nem is maradt :) majd legközelebb....
    Egyébként Tücsök Bogár blogjáról nekem a Márványos briós a kedvencem.... (nem vagyok beépített embere :)

    VálaszTörlés
  3. Tücsök Bogár, a tészta tényleg tökéletes!!!
    Azon gondolkozom, hogy még mire használhatnám?
    A lányomnak másnap suliba ezt raktam vajjal és lekvárral megkenve, teljesen odavolt! :-D

    VálaszTörlés
  4. Mónika, nálunk nem fogyott el gyorsan, mert a férjem jobb szereti a töltött nasikat, de pont ezért jó mert másnap is ugyanolyan finom volt tejjel és lekvárral, így nem kellett sütnöm! Most pedig megyek és megkukkantom a márványos brióst! Köszi a tippet! ;D

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek! Megvan mi lesz a mai vacsoránk. Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Barbi!
    A tésztájából fonott kalácsot is készíthetsz, illetve én amikor lusta vagyok, akkor csak simán kenyér sütő formába teszem, abban kelesztem meg másodszor és abban sütöm meg. Isteni bundás kalács (ugyanaz, mint a bundás kenyér) készíthető belőle, vaníliás cukorral megszórva valami mennyei. Illetve pirítósnak is isteni.
    Nagyon ritkán marad meg belőle, akkor mákos gubaként kerül az asztalra.

    VálaszTörlés
  7. Csongi, köszönöm! Kellemes esti nassolást!!

    VálaszTörlés
  8. Szia Tücsök Bogár! Köszi a variációkat!!!
    Húsvétra mindig sütök fonott kalácsot, de most ezzel a tésztával teszem majd. A márvány briósod is meglesz remélem nemsokára! (Mónika hívta fel rá a figyelmem)☺

    VálaszTörlés
  9. Csodálatosak lettek,gratulálok.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Bianka, szerintem is gyönyörűek, nagy öröm ilyet sütni mert sikerélménye lesz tőle az embernek!

    VálaszTörlés
  11. Ó, milyen szépségesek! És itt is ez a mesés porcelán, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm Szemirámisz! Gyengéim a hagyományos Zsolnay, Hollóházi porcelánok, már régóta megvannak! :D

    VálaszTörlés
  13. Szeretném meg tudni azt, hogy tudok glutén mentes lisztből készíteni előre is köszi.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...