2015. október 29., csütörtök

Csodakrémes

Nem is kellett olyan sokat várni, itt van amit ígértem. :)
Ez a vaníliakrémes sütemény nem hiába kapta tőlem ezt a nevet. Ugyanis a krém amit ott láttok a fotókon, nem külön készült főzés, kavarás hatására, hanem a tészta amit a tepsibe öntünk ezt produkálja sütés, majd hűtés után. Tehát nincs más teendő, csak összekeverjük a tészta hozzávalóit és mehet is a sütőbe. Hűtés után pedig ilyen szép krémest kapunk ajándékba, jutalmul azért, mert elhittük, hogy ez egy csodasüti és elkészítettük! :))

Lágy krém, könnyű piskóta, valóban nagyon finom!


Gyönyörű, hatalmas virágú árvácskákat nevelgetek az ablakban,
gondoltam megmutatom nektek is.
Hozzávalók:
20x30 cm-es tepsi kivajazva és kilisztezve az oldala is!
  • 4 tojás
  • 150 g kristálycukor
  • 1 evőkanál víz
  • 125 g olvasztott vaj
  • 115 g liszt
  • 500 ml langyos tej
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje (vagy 1 teáskanál vaníliakivonat )



Elkészítés:
  1. Melegítsük elő a sütőt 160 fokra, gázsütőnél 3-as fokozat.
  2. Vegyük külön a  tojások sárgáját, és fehérjét.
  3. Robotgép segítségével keverjük össze a tojások sárgáját a cukorral, amíg a keverék habos nem lesz, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat, vanília magokat, és az átszitált lisztet apránként.
  4. Ezután hozzáadjuk a tejet és a vizet. Ne ijedjünk meg, híg állagú egyveleget kapunk.
  5. A tojásfehérjét egy csipet sóval verjük kemény habbá.
  6. Ebbe a kemény habba öntsük az előző folyós krémet és egy kézi(!) habverővel óvatosan forgassuk össze. Még mindig lágy és folyós, mint egy darabos palacsintatészta, ne essünk pánikba, így jó!
  7. Öntsük a tésztát a kivajazott és lisztezett (oldalát is!) tepsibe, és süssük 50-60 percig 160 fokon (gáz 3-as fokozat), amíg a tészta teteje aranyszínű nem lesz.
  8. Tepsistől tegyük egy fadeszkára és hagyjuk teljesen kihűlni, majd tegyük a hűtőszekrénybe minimum 4 órára, de legjobb, ha egész éjszakára, mert így fog tökéletesen összeállni, megszilárdulni, és könnyen szeletelhető lesz.
  9. Tálalás előtt megszórjuk porcukorral.
 


Mindenszentekre éppen koszorúkat vásároltam, mikor megláttam
ezt a kicsi pozsgás dísznövényt, gondolom sejtitek, hogy nem tudtam otthagyni. :)))
Jó étvágyat!

27 megjegyzés:

  1. Köszönöm ! Vasárnap megsütöm, nagyon biztatóan néz ki !

    VálaszTörlés
  2. Juj, ezt én is kipróbálom!!! <3

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Mónika ez tényleg egy csoda, és hihetetlen milyen finom! :) Köszi!

      Törlés
    2. Már a sütőben van. Kíváncsi vagyok sikerül-e?

      Törlés
  4. Hasonló mint az intelligens krémes. Nagyon finom, én már kakaósan is elkészítettem. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de csak hasonló, megnéztem a recepteket, ez eltér mindegyiktől, és a krém-tészta arány más, mint az intelligensnél. Nagyon finom és nagyon egyszerű elkészíteni, csak a tálalásig eltelt idő hosszú! :))) Köszi!

      Törlés
  5. Ez olyasmi mint a tejpite. Már többször csináltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andrea, a tejpitéhez nem hasonlít szerintem, próbáld ki aztán meglátod! :)

      Törlés
  6. Kedves Barbi!
    Milyen sütőben sütöd? Az enyém légkeveréses, azzal, vagy anélkül sütöd 160 fokon?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi, nekem régi gázsütőm van, nem nagyon tudom, hogy a tiéddel hogyan lenne jó... :)

      Törlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól hangzik, jövő héten ki is próbálom:)

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon finom süti, köszönöm. Csak hát ugye a tepsi mérete....na az nincs leírva, úgyhogy elég lapos lett, nem ilyen szép magas, mint a képen. 20x30cm-esben elég lapos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tepsi mérete le van írva, pont 20x30 cm-es, és nálam ilyen magas lett. Nekem régi gázsütőm van, nincs semmi extra légkeverésem stb. :) Azért örülök, hogy ízlett és ehetőre sikerült! :)

      Törlés
  10. Szia. Zabtejből is meglehet sütni? Sajnos tejallergiások vagyunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mónika, egy próbát megér, szerintem van esély rá, hogy sikerül. :) Majd írd meg, hogy mi lett a végeredmény! :)

      Törlés
  11. Ennek a sütinek valóban ez a neve, Zauberkuchen, azaz csodasüti. :) Jól néz ki. :)

    VálaszTörlés
  12. Ez majdnem olyan, mint az intelligens krémes :)

    VálaszTörlés
  13. Oja, ez egy valóban különleges "sütemény" Már nagyon régóta ismerem és sürün is sütöm, a Zauberkuchen-t.

    VálaszTörlés
  14. Sajnos nekem sincs köszönő viszonyban sem a képen szereplő sütemény méretével! Ugyanúgy 20x30-as tepsiben olyan lapos lett, mint a képen a legalsó réteg, pedig mindent a leirtak szerint csinaltam!
    A képen szereplő süti nagyon guszta, az enyém -bár nem szeretem ezt a szót használni egy ételre, de mivel ez a szemétben végezte, mert borzasztó lett, sajnos nem találok az általam készített süteményre jobb jelzőt, mint a- gusztustalan!
    Nagyon sajnálom! :(
    Pedig mielőtt kipróbáltam a receptet direkt vettem egy sütőhőmerőt is, hogy biztosra menjek!
    Ez sajna nem az én(mi) sütink! :((((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a nemet recept 20 x 20 cm formaban suti ... ime az eredeti recept
      https://www.chilirosen.de/2015/10/magic-cake-zauberkuchen-mit-3-schichten/

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...