2014. augusztus 11., hétfő

Erdélyi raffaello szelet

Imádom a kókuszos süteményeket, a tepsis raffaello szelet amit már nagyon régen felraktam az oldalra, meg a kókuszkocka, nagy kedvenceim. A minap megláttam ezt a süteményt egy fotón és nem gondolkoztam azon, hogy érdemes-e miatta felfűtenem a konyhát. :) A krém a 10 db tojássárgával valami csoda, és a diós kakaós réteg nagyot dob az ízvilágon. Tetemes mennyiség lesz belőle, úgyhogy hívjunk nyugodtan vendégeket! :)

 
 
 

Kókuszos tészta hozzávalói:
  • 5 darab tojásfehérje
  • 150 g cukor
  • 150 g kókuszreszelék
  • 2 kanál liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • kis citromlé

Diós-kakaós tészta hozzávalói:
  • 5 darab tojásfehérje
  • 150 g cukor
  • 150 g darált dió
  • 3 kanál kakaópor (nem cukrozott)
  • 2 kanál liszt
  • 1 csomag sütőpor

Krém:
  • 10 darab tojássárgája
  • 200 g cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag vaníliás főzős pudingpor
  • 300 ml tej
  • 250 g vaj
  • + csokireszelék és kókuszreszelék a szóráshoz


Elkészítés:
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  2. A kókuszos (fehér) tésztához a tojásfehérjéket elkezdjük robotgéppel habbá verni és félidőben hozzáadjuk a cukrot, amivel fényes kemény habot verünk, egészen addig míg a cukorszemcsék már nem érezhetők a habban.
  3. A sütőporos, lisztes kókuszkeveréket a habba forgatjuk óvatosan egy szilikonlapáttal.
  4. Sütőpapírt tegyünk a gáztepsibe amire előzőleg rajzoljunk egy 22x30 cm-es téglalapot és erre a rajzra simítsuk el a kókuszos tésztát. Süssük 180 fokon 15-20 percig, nekem kellett a 20 perc mert egy régi 20 éves gáztűzhelyem van. Az eredeti recept 15 percet írt.
  5. Megvártam, hogy megsüljön és utána álltam neki a másik tészta összeállításának, mert csak egy gáztepsim van. Ugyanúgy készítjük mint a világos tésztát, csak a diót a kakaóval, sütőporral és liszttel keverjük össze, így mehet a kemény habhoz. Ezt a barna tésztaalapot is megsütjük.
  6. A krémhez a tojássárgákat a cukorral és a vaníliás cukorral kézi habverővel kikeverjük, majd a pudingport is hozzákeverjük, végül a tejet kis adagokban szintén belekeverjük. Sűrű krémet főzünk, majd hideg vízbe állítva, sűrűn kevergetve szobahőmérsékletűre, tehát nagyon langyosra hűtjük.
  7. A puha vaja robotgéppel beledolgozzuk.
  8. A krém kétharmadát a fehér tésztára kenjük, erre tesszük a barna tésztát, amit megkenünk a maradék krémmel. A tetejére csokit reszelünk és kókuszreszeléket szórunk. Tegyük hűtőbe pár órára, de a legjobb egy éjszakára és utána gyönyörűen szeletelhetjük.
 
 
Jó étvágyat!

21 megjegyzés:

  1. Gratulálok, nagyon jól néz ki, bár amikor egláttam a képet, először a barna részt azt hittem mák, az nem a család kedvence, de a dió és a kakaó minden mennyiségben jöhet. Hétvégén lehet ki is próbálom, fele mennyiségből kerek tortaformában.
    Köszönöm a szép képet.
    Puszi :)

    VálaszTörlés
  2. Ha sok a süti én elmegyek szívesen:-)) Nagyon guszta és igen finom lehet ahogy olvasom a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Sokszor megfogadtam már hogy este 7 után nem nézegetek ilyen gyönyörűségeket.... erdélyi raffaello hiányában most ehetek egy lekváros kenyeret :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ors, nagyon finom a lekváros kenyér is, én imádom! :)))) Köszi!

      Törlés
  4. Izgalmas és kipróbálandó recept! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  5. Óóó, de finom! Látom rajta! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti ugye! Én is sokszor vagyok úgy fotóval, hogy látom rajta mennyei lehet! :) Köszi!!

      Törlés
  6. Hú Barbi, ez valami nagyon brutál finom süti lehet! :) Az a négy szeletke most elég is lesz kóstolónak. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Okki, valóban brutál finom, és laktató, ezért a 4 szeletet szerintem meg sem bírnád egyszerre enni! :)))

      Törlés
  7. Azt hiszem, vendégek nélkül is elbánnánk velük, annyira finomnak néznek ki!

    VálaszTörlés
  8. A diot lehet valamivel helyettesíteni?Sajnos érzékeny vagyok rá.

    VálaszTörlés
  9. Megcsináltam a süteményt.Sajnos a két csomag sütőportól ami kell a tésztájába számunkra ehetetlen volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, akkor valamit nem követtetek a receptben, mert ezt már többen, megsütötték és mindenkinek tökéletes lett..., sajnálom. :(

      Törlés
  10. Szia Barbi
    Elkészítettem a sütit, nagyon finom lett. Én sokaltam a két csomag sütőport, így egy csomagot osztottam el kettőbe a két laphoz és elég szép lett és nagyon finom :-)
    Köszönet a receptért és a munkádért.
    Tetszik a blogod, csak így tovább :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Emily, örülök, hogy ezt megírtad! Nagyon szép nyarat és további kellemes szemezgetést, próbálgatást a blogról! :)

      Törlés
  11. Köszi a receptet, nagyon finom a süti, most sütöttem elöször, de gyakran fogom, nem macerás és igen fincsi. keresem még a többi receptet is. :D

    VálaszTörlés
  12. Szia! Én tavaly megsütöttem az unokám keresztelőjére nagyon finom, most karácsonyra is megcsinálom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...