2013. április 6., szombat

Csodás kakaós muffin, fehércsokoládés krémmel

Mostanában nem sütök, főleg azért hogy ne csábuljunk el, inkább pár kocka csokoládét eszünk, az nem akkora bűnbeesés mint egy habos sütemény. Viszont egy kedves barátném jött látogatóba, és hogy néz az ki, hogy a Barbi konyha üres? :))
Ez lett belőle, gyors, finom és hizlal! De sebaj, most megint nem sütök! :)


Tésztához:
  • 150 g liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 2 tojás
  • 150 g tea vaj
  • 150 g cukor
  • 3 evőkanál baracklekvár
  • 50 g kakaópor

Krémhez:
  • 500 g mascarpone
  • 2,5 dl tejszín
  • 3 evőkanál porcukor
  • 100 g Boci fehércsokoládé

  • 50 g étcsokoládé



Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A muffin sütőformába beletesszük a papír kapszlikat.
  2. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a kakaóporral.
  3. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, aztán lágy vajjal, végül a baracklekvárral is összekeverjük
  4. Ebbe a masszába beledolgozzuk a lisztes keveréket.
  5. Elosztjuk a muffin formákban, és 20-25 perc alatt készre sütjük, majd a formában hagyjuk kihülni.
  6. A krémhez a mascarpone-t habosra keverjük a porcukorral, majd a tejszínt hozzáöntve addig verjük tovább míg kemény habot kapunk.
  7. Tegyük hűtőbe míg a fehér csokoládét felolvasztjuk.
  8. Vízgőz felett kezdjük olvasztani és mikor félig elolvadt, félrehúzzuk a tűzről és kevergetve teljesen felolvasztjuk, ekkor keverjük a mascarpone-s krémhez.
  9. Tegyük egy fél órára hűtőbe, majd habzsákból nyomjuk a sütemények tetejére, a maradékot pedig tegyük egy pohárkába, mert a sütemény mellé még tálaláskor tehetünk pár kanálkával.
  10. Az étcsokoládét szintén vízgőz felett olvasztjuk és díszítjük vele a muffinok habos tetejét.
 Jó étvágyat!

10 megjegyzés:

  1. De durván jól néz ki! :))) Szerinted a elég lenne hozzá a fele krém? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem elég, ha nem nyomsz ennyit rá, mert itt nem látszik, de duplán nyomtam! Nálunk a maradék is simán elfogyott! :) Köszi Csilla!

      Törlés
  2. Milyen rendes barátnő vagy, ilyen finomsággal vártad őt. Igazán csajos muffin lett! Finom nyalánkság egy beszélgetés mellé... Guszta!!!

    VálaszTörlés
  3. Tudod, hogy imádom a muffint, most rögtön kérek belőle:)

    VálaszTörlés
  4. Óh, ezért szerintem abszolút érdemes bűnbe esni!!! ;-)))

    VálaszTörlés
  5. Kit érdekel, hogy hizlal, mikor olyan jól néz ki?

    VálaszTörlés
  6. Istenien néz ki, nagyon fincsi lehet! :) Igazi habos-krémes sütemény, amit néha azért igazán megengedhetünk magunknak! :)

    VálaszTörlés
  7. Ma gonosz voltam. Lányom mondta ma délután, hogy enne valami csokis muffin-szerűséget, valamilyen finom krémmel. Én meg nem mondtam meg neki, hogy már reggel láttam Nálad a másik oldalon ezt, mert ha megmutatom a képet is, akkor biztosan meg kellett volna csinálnom (végre volt egy pihenőnapom hosszú idők óta, amikor semmit nem csináltam, csak blogokat nézegettem - önző módon, csak magamra gondolva!)
    Szerintem holnap is lesz nap....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ma talán elkészül... :)
      Én is vagyok így néha, ne mentegetőzz! Köszi! :)

      Törlés
  8. Fantasztikusan néz ki, gondolom az íze is olyan...
    Lenne kedved játszani? Nézz be hozzám!
    http://habvero-es-fakanal.blogspot.hu/2013/04/jatekot-hirdetek.html
    Örülnék neked!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...