2012. október 31., szerda

Adventi csokis-diós csók - Latsiától

A tojásfehérjék hasznosítása már egy ideje nem okoz problémát, mióta kipróbáltam a Pavlovát a márványos habcsókot (Tücsök Bogártól) és a régi jól bevált habkarikát.
Most pedig Latsia csokis-diós csókja került fel a listámra, igazi ünnepi finomság! Pik-pak elkészül...


 Hozzávalók:
  • 4 nagy tojás fehérjéje
  • 24 dkg kristálycukor
  • 20 dkg dió darabolva
  • 20 dkg étcsokoládé darabolva vagy csokicsepp
  • 1 teáskanál vanília aroma
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük, nálam a gázsütőt 3-as fokozatra állítom.
  2. A tojásfehérjéket egy csipet sóval habbá verjük, majd a cukrot hozzáadva addig kerjük míg fényes, kemény habot kapunk.
  3. Szilikonlapát vagy fakanál segítségével beleforgatjuk a diót a csokoládét és vaníliát.
  4. Sütőpapiros(!) nagy gáztepsire evőkanállal halmokat rakunk.
  5. Gázsütő 1-es fokozatán (kb. 150-160 fokon) sütjük egy órát, úgy hogy egy fakanalat az ajtó tetejébe csuktam és így két cm-re nyitva volt a sütőajtó.
  6. Ezután elzártam a lángot, becsuktam az ajtót és hagytam még bent száradni a csókokat.
  7. Latsia már a legelején lezárta a sütőt és 3 órára vagy egy éjszakára bent hagyta száradni a halmokat.
Jó étvágyat!

16 megjegyzés:

  1. De szép kis kócos habcsókok! Nekem sem ártana egy ilyen lista a tojásfehérjék hasznosítására. Persze nem vesznek kárba, de előfordul, hogy napokig teszem-veszem, mire felhasználásra kerül. De ez a habcsók mindenképpen szerepelni fog az én listámban is:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta habcsókok! Én le szoktam fagyasztani ha több tojásfehérjém összegyűl.Kipróbálandó:-)

    VálaszTörlés
  3. Megjöttek a gyertyás képeid, annyira hangulatosak és szépek!!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek ezek a habcsókok! A fotók pedig nagyon ünnepiek lettek. Egészen karácsonyváró hangulatba kerültem tőlük. Köszönöm :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, tényleg olyan ünnepi hangulatú. Szép fotók! Azok a fények a háttérben!!!! :o)

    VálaszTörlés
  6. Csodás fotók, és csodásak a habcsókok is, nagyon jó ízük lehet a dióval és a csokival! :)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek a fotók és nagyon falnivalóak a csókok! Hű de beropogtatnám:))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek a képek,hangulatos,de még nem akarok karácsonyi hangulatot,így nem is néztem sokáig,még maradjon a hétköznapok varázsa.
    nagyon finom lehet,meg is csinálom.

    VálaszTörlés
  9. Jaj Barbi, annyira szuperek ezek a képek, tutira előveszem nemsokára az égősorokat, meg a karácsonyi díszeket, mert annyira megfogott a hangulata!

    VálaszTörlés
  10. Nálad már tiszta karácsonyi hangulat van:) Fincsi,az biztos, hasonlót már sütöttem, csak úgy összedobva, szerintem karácsonyra is fogok:)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szupi, imádom ezt a karácsonyi hangulatot :)

    VálaszTörlés
  12. Ez tényleg csodásan néz ki! A Karácsonyi hangulat meg a csókok is :)

    VálaszTörlés
  13. Azta!!! Gyönyörű fotók és eszméletlenül guszta csókok!:)

    VálaszTörlés
  14. Adventi és Karácsonyi hangulat, gyönyörű és biztos finom is.
    (Sajna sehol sem tartok, mert eddig minden hétvégén elutaztunk és borult az egész heti diéta, meg ezért nem is főzök és bloggolok, mert nem értem rá. Szigligeten voltunk süllő fesztiválon - halálra zabáltam magam hallal, pedig UTÁLOM!!, de nagyon jó volt és most Gyulán voltunk, nem is részletezem).

    VálaszTörlés
  15. I love this one. Cookies in one my favorite sweet. You good article is very helpful for me. Keep posting are going to be expecting your next blog. Now it's time to avail water bottle for more information.

    VálaszTörlés
  16. Please keep me updated in this article. It is a nice informative content. Now its time to avail https://www.katy.limo/service/black-car-service for more information.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...