2011. november 6., vasárnap

Köleskoch, az egészséges édesség

Nyáron készült ez a sütemény, a fogyókúrám alatt, viszont éppen szezonja van megint, mert karácsony előtt érdemes kicsit rákészülni a nagy dőzsölésekre! A sutyiban és szégyenkezve bekapott zserbók, bejglik, elrontják az ünnepeket, ezért most kicsit szigorúbb vagyok, leszek magunkkal!
A családot jól felhizlaltam (a blognak köszönhetően is ;D), ezért most figyelek a táplálkozásunkra. Próbálom a gyümölcsöket előtérbe helyezni és, ha sütök is, azt sokkal ritkábban teszem és nem egyszerre esszük meg, mint eddig! :))
A recept Renátától a Léttudatos konyha írójától van! Köszönöm innen is!


Hozzávalók:
  • 250 g köles
  • 100 g mazsola
  • 60 g darált dió
  • két alma felkockázva, itt nálam kettő őszibarack
  • 2 ek. olaj
  • 5 ek. méz
  • 1 csipet só
  • 1 liter víz




Elkészítés:
A kölest megmossuk és a többi hozzávalóval összekeverjük.
Beleöntjük egy 25x29 cm-es (belső méret!) tepsibe.
200 °C-os sütőben sütjük, amíg szilárd halmazállapotú nem lesz.
Ne rémüljünk meg attól, hogy úgy néz ki, mintha már valaki nyálasra csócsálta volna, mert végül egy kellemes ízű, bűntudat nélkül fogyasztható édesség lesz a végeredmény!
Nem túl édes ezért aki igényli porcukorral szórhatja vagy mézzel csorgathatja!


Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

  1. Nagyon egészséges és én nagyon szeretem a kölest:) Tetszik a recept, majd be kell szereznek kölest is,mert nincs otthon.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett! Kölest még nem kóstoltam, de biztosan finom ezekkel a többi hozzávalókkal!Nagyon guszták azok az aszalt gyümölcsök is ott körben !

    VálaszTörlés
  3. Elmentettem! Nekünk sem ártana egy kis egészséges nasi, meg múltkor ettem valahol, és az nagyon finom volt. :)

    VálaszTörlés
  4. Biztos finom, pláne, hogy egészséges! Én is szeretem a kölest :)

    VálaszTörlés
  5. A mi étrendünkből eddig kimaradt a köles, de a sütidet elnézve, be fogom iktatni.

    VálaszTörlés
  6. trollanyu, én kipróbáltam köretnek kétszer is, de valahogy nem jött be, így viszont egész finom! :)

    Bambi, láttam nálad, jó kis nasi ez! :)

    Éva köszönöm, érdemes kipróbálni! :)

    Flóra, akkor most már recepted is van! :)

    Márti, nem azt mondom, hogy lecserélném az almás pitémre, de ahooz képest, hogy egy egészséges desszert, még finom is! :)

    Gerdi, egy próbát mindenképpen megér! :)

    VálaszTörlés
  7. Sosem ettem még kölest, fogalmam sincs milyen lehet az íze...Ezért meg is kóstolnám. A képen nagyon finomnak tűnik és ha már a kalória is kevesebb benne, akkor már az is az előnyére válik.

    VálaszTörlés
  8. Kriszti az már nekem is jó jel, ha egy képen guszta ételt látok, rögtön meg is kóstolnám! :))

    VálaszTörlés
  9. Én is mentettem, ha egészséges nasi jöhet :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...