2011. június 14., kedd

Zsömle Aledától - gyorsan egyszerűen finomat!

Mára elfogyott az összes pékáru, és sajnos Anna lebetegedett ezért nem tudtunk boltba menni és nem is akartam elrángatni! Inkább lesütöttem az egyszer már kipróbált és nagyon bevált Aleda zsemléket! Köszi értük!
Finom petrezselymes, hagymás rántottával és paradicsommal ettük! Könnyű nyári ebédféleség. ;-D Nevessetek ki, de többször készítek rántottát és lecsót ilyenkor nyáron, mert szeretem!


Zsemle
8 db
Összesen. kb. 2359 Kcal és 372 g ch
1 db 295 Kcal és 47 g ch


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1 dl víz
  • 60 g joghurt - itt nálam 12%-os tejföl
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál méz
  • 1 teáskanál só
  • 2 dkg élesztő
Kenéshez:
  • 1 tojás fehérje pici tejjel - itt nálam sárgája pici vízzel
  • lenmag vagy ami van


  1. A lisztet a dagasztótálba tesszük és a közepébe egy kis mélyedésbe morzsoljuk az élesztőt, rácsurgatjuk a mézet, majd ráöntjük a meglangyosított tej és víz keverékét.
  2. Mikor az élesztő felfut, akkor a többi hozzávalóval tésztát dagasztunk, duplájára kelesztjük, és 8 részre osztjuk.
  3. Zsemléket formázunk (egy zsemléhez kb. 110 g tészta kell, így egyforma zsemléink lesznek), fél óra pihentetés után lekenjük és a magokkal megszórjuk. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig  vagy pirosodásig sütjük.
Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

  1. Aledánál is megcsodáltam már, mert gyönyörűségesek a Tiéiddel együtt. :)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi Anita! A te mézes-, burgonyás- és mediterrán zsömléidet is lesegetem ám!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták a zsömlék! A képek pedig gyönyörűek! Olyan szépen vannak fotózva, mintha egy magazinban látnám! Szóval tökéletes! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Kriszti de aranyos vagy! Nagyon jólesik amit írtál, köszi! Különben ez a te fotóidra is igaz ám!!! :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek, guszta és finom tálalás

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek lettek a zsemléid.A fotók..hát tényleg magazinba valók.

    VálaszTörlés
  7. Bianka, köszönöm a dicsérő szavakat! :))

    Aleda, köszönöm a receptet és a kedves szavakat!
    Már másodszorra sütöm őket és imádom, még másnap is, mint most amikor éppen szendvicsnek ettük a lányommal és én egy szemlével dugig lettem olyan kiadós! :D

    VálaszTörlés
  8. Nagyon étvágygerjesztőek!!!

    VálaszTörlés
  9. Vicuska, szerintem ez a zsemle tökéletes hamburgernek is! :) Próbáld ki! :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...