2011. április 22., péntek

Tojáslikőr

Életem első tojáslikőrje, és valószínű, hogy nem az utolsó, 
mert állandóan rájárnék olyan finom lett. :D
Pedig általában nem iszom semilyen alkoholt, mert nem ízlik,
esetleg évente egyszer Baileyst vagy Bacardi Breezert.
Nagyon könnyen és hamar elkészíthető,
érdemes inkább házilag készített tojáslikőrt inni a bolti helyett!
A dicséretet is bezsebelhetjük magunknak!
A recept egy kis változtatással Aleda oldaláról van!



Hozzávalók:
  • 6 tojás sárgája, 
  • 25 dkg cukor, 
  • 2,5 dl tejszín, 
  • 3 dl tej, 
  • 2 dl vodka,
  • 2 vaníliás cukor vagy 1 vaníliarúd


A tejet felfőztem a vaníliás cukorral, (vagy a vanília kikapart belsejével) és félrehúztam a tűzről
a tojássárgákat kikevertem a cukorral és hozzáadtam a  tejszínt majd állandó keverés mellett beleöntöttem a tejbe és hagytam míg besűrűsödni. Na nem nagyon, nehogy összekapja a tojásokat a meleg.
Miután kihűlt, hozzáadtam a vodkát és üvegbe töltve hűtőben hagytam, hogy összeérjenek az ízek.
Az eredeti recept 3 dl vodkát ír, de én nem szeretem a nagyon tömény alkoholt és így csak annyi került bele ami kellemes frissítő hatású!
Ezzel várom a vasárnapi vendégeimet! Tudom, hogy nem marad egy korty sem!!! ;-D

Egészségünkre!

6 megjegyzés:

  1. Sajnálom,hogy dolgozom vasárnap....Szívesen mennék kóstolgatni :D
    Kellemes Húsvétot!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon Boldog Húsvéti ünnepet! Fincsi lehet a likőr, még nem csináltam, de ki fogom próbálni!!! Szép a fotód!!

    VálaszTörlés
  3. Mártika! Csinálok Neked is és együtt kóstolgatjuk! Vagyis majd csak én mert Te vezetsz! :( Neked majd csomagolok! :D Puszi!

    Bianka, köszönöm, Neked és Családodnak is boldog Húsvétot!

    Kriszti nagyon köszi, Neked is boldog Húsvétot és próbáld ki ezt a finomságot, de vigyázz mert nem lehet abbahagyni!! :D

    VálaszTörlés
  4. Kedves Barbi! Ezt is sikerült idén elkészíteni! :) Szuper a recept! :) Köszi! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...