2013. október 23., szerda

Gesztenyés alagút, sütés nélkül

Nem tudom ki emlékszik rá, hogy bizony ez volt az első sütemény bejegyzésem! Kezdetleges, de számomra annál kedvesebb fotóval, mivel akkor készítettem a 2 éves Anna és 12 éves Eszti lányom születésnapjára. Még meg is írókáztam a tetejét, itt megnézhetitek. :)) Nagyon büszke voltam a végeredményre, és főleg arra, hogy még kommentet is kaptam rá.
Nincs semmilyen évforduló, de azért szeretném megköszönni, hogy ennyien itt vagytok! Egy kicsit nosztalgiáztam és újra elkészült ez a nagyon finom sütés nélküli édesség a család nagy örömére. :)


 Hozzávalók:
  • 2 csomag gesztenye massza
  • 50 g puha vaj
  • 1-2 ek. rum

Krémhez:
  • 1 cs. vaníliás puding
  • 4 ek. kristály cukor
  • 3 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 2-3 ek. porcukor
  • 1 csomag habfixáló
  • és kb. 9 db babapiskóta a lezáráshoz

Máz:
  • 100 g étcsokoládé
  • 1 ek. olaj


 Összeállítás:
  1. Az őzgerincformát folpack-kal kibéleljük, hagyjunk rá jól, hogy majd a végén be tudjuk takarni a kész süteményt!
  2. A gesztenyét a vajat a rummal kézzel, de még jobb, ha robotgéppel összekeverünk. Ezt a masszát beleigazítjuk a folpack-os gerincformába.
  3. A pudingot a 3 dl tejjel, 4 ek. cukorral összefőzzük és hideg vízbe állítva, sűrűn megkeverve KIHŰTJÜK!
  4. A tejszínt félig felverjük a porcukorral és hozzáadjuk a habfixálót majd kemény habbá verjük. A pudinggal összekeverjük, majd betöltjük a gesztenyés őzgerincformába.
  5. Babapiskótát rumba forgatunk (nem áztatunk!!), és rátesszük sorba a krém tetejére.
    A folpack-ot ráhajtjuk, majd min. 3 órára hűtőbe tesszük.
  6. Utána tálra fordítjuk, lehúzzuk a folpack-ot és az vízgőz felett olajjal összeolvasztott csokival bevonjuk.
  7. A hűtőben hagyjuk megdermedni a csokimázat, majd forróvízbe mártott késsel szeleteljük. 
Jó étvágyat!
 
 Ezek a gyönyörű porcelánok a PIP STUDIO-tól származnak
a Dekorál-Lak oldalról.
Aki szeretne hasonló különleges darabokat,
vagy karácsonyra keres minőségi ajándékot az nézzen körül az oldalon!

24 megjegyzés:

  1. Ide meg tőlem kapsz gyorsan egy kommentált! :))) Jó egy kicsit nosztalgiázni Veled.... Finomat hoztál, én nem ismertem idáig. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Köszi, no ezért is hoztam, mert sokan nem látták még, és akkor nem fotóztam megvágva, mert még nem volt blogom! :)

      Törlés
  2. Jó hogy ismétlést csináltál nem ismertem én sem ezt a sütit. Nagyon finom lehet, guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nehogy kihagyd, mert szuper recept! :)

      Törlés
  3. Tényleg szuper! Imádom a gesztenyés sütiket, elfogom készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, kíváncsian várom majd a bejegyzést! :)) Köszönöm!

      Törlés
  4. Ez nagyon finom lehet, nagyon kínálja magát. :) Szeretjük a gesztenyét, úgy hogy mentem is, egyszer sort kerítek rá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehogy kihagyd, vétek lenne, komolyan mondom! Ma megint megcsináltam!!! :D

      Törlés
  5. Hm, de guszta! Amúgy is szeretem a gesztenyés finomságokat! Milyen régen volt az első bejegyzésed... :o) Írod, hogy Anna kétéves volt. Most meg már egy kis hölgy...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát bizony Anna, már lassan 5 éves... szalad az idő! Köszi Kriszti! :)

      Törlés
  6. Köszönöm aranyosak vagytok, aki elkészíti annak lesz egy jó napja! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki és biztosan finom is! Persze nem árt, ha van otthon babapiskótánk, mert a hozzávalók közül lemaradt:)))))

    VálaszTörlés
  8. Ez egy eddig számomra ismeretlen, de kipróbálós sütemény! Nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  9. Nálam is érkezik a kipróbálós listára :) Nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  10. Hmmm... miért nem ismertem ezt eddig? Köszönöm a tippet, hétvégén elkészül! :) Mi itt nagyon szeretjük a gesztenyét és a vaníliát. :)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Barbi! Azt szeretném kérdezni, hogy a fent leírt mennyiségből egy vagy kettő őzgerinc lesz? Karácsonyra szeretném elkészíteni. Köszönöm válaszod! Eszter ( egy kicsi Barbi anyukája)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszter remélem nem haragszol, hogy csak most írok!!! Egy őzgerinc lesz ebből a receptből! :)

      Törlés
  12. Kedves Barbi! Elkészítettem az alagutat, nagyon finom lett. Igaz, én megpróbáltam kettő őzgerincre, kicsik lettek. Ami persze senkit nem zavart, mert egy-kettőre elfogyott. Boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Barbi!! Én elkészítettem nagyon finom lett tán máskor is fogok!! Páromnak is nagyon ízlett :)

    VálaszTörlés
  14. Kedves Barbi!

    Elkészítettem ezt a finomságot, nagy sikere lett!! :) Pár napon belül megcsináltam a következő adagot a családi ebédre :)
    Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Eszter, tomoca79, Hibiszkusz!
    Nagyon jólesik amit írtatok, köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...