2012. április 16., hétfő

Kelt golyók, eperlekvárral, és Milka krémsajttal

Talán unalmas lehet, hogy újra keltészta van terítéken de megmondom őszintén, nekem a szívem csücske
minden ilyen típusú édes vagy akár sós finomság. Sosem unnám meg! Pedig jó lenne! ;D
A töltelék bármi lehet, itt nálam eperlekvár, és a Milka Philadelphia sajtkrém volt, bár ez utóbbiból
csak 4 gombóc a kíváncsiság kedvéért. :) Mivel itthon nem kapható, ajánlom helyette a nutellát.
Fantasztikus lesz!

A bevált tésztámon variáltam, mert nem akartam sok tojást pazarolni bele, általában 3 tojássárgával szoktam készíteni, de Gizinél láttam, hogy 1 egész és egy sárgája is elég, úgyhogy megpróbáltam és tökéletes lett így is. Aztán, hogy kicsit „egészségesebb hatása“ legyen, került bele teljeskiőrlésű bio tönkölyliszt és kókuszzsír.



Így a hozzávalok e szerint alakultak:
  • 200 g sima liszt
  • 200 g rétesliszt
  • 100 g teljes kiőrlésű bio tönkölybúza liszt
  • 1 egész tojás
  • 1 tojássárgája
  • fél csomag friss élesztő
  • 3 dl tej
  • 4 ek. cukor
  • 1 csipet só
  • 50 g olvasztott kókuszzsír
Látszik a bal felső képen amint kifolyt a finom, csokis krémsajt.

Elkészítés:
  1. A liszteket a dagasztótálban összekeverjük és a közepébe egy mélyedésbe tesszük a cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt és felöntjük a meleg tejjel.
  2. 10 perc alatt felfuttatjuk, ezután hozzáöntjük az elkevert tojást és megszórjuk egy csipet sóval.
  3. Tésztát dagasztunk belőle min. 10 percig, majd apránként hozzádolgoztatjuk a géppel a kókuszolajat is. Lényeges, hogy a dagasztás második fázisában adjuk hozzá.
  4. Tegyük át egy nagyobb tálba amit kiliszteztünk, majd a tészta tetejét is lisztezzük be és ruhával letakarva, kellemes meleg helyen duplájára kelesztjük. Kb. 1 óra
  5. Egy 26 cm-es tortaformába vágjunk sütőpapírt.
  6. A megkelt tésztát ököllel bokszoljuk meg egy kicsit, hogy a levegő kijöjjön belőle, lisztezett deszkán gyúrjuk át, majd vágjuk két részre.
  7. Vágjuk kb. 10x10 cm-es négyzetekre és töltsük meg egy kanál lekvárral, vagy nutellával vagy amivel éppen szeretnénk. Formázzuk őket gömbölyű labdákká és sorakoztassuk a tortaformába őket, úgy hogy az összesülést megakadályozandó, megkenjük őket körben kókuszolajjal.
  8. Ha mindet beleraktuk a formába 15 percre letakarva félretesszük.
  9. Ha letelt az idő megkenjük a maradék tojásfehérjével és hideg sütőbe indítva a sütést 180 fokon pirosra sütjük. Vigyázzunk mert a közepe nyers maradhat, úgyhogy inkább mikor már piros a teteje, terítsünk rá egy sütőpapírt és süssük még egy darabig!
Jó étvágyat

29 megjegyzés:

  1. Én nem unom a kelt tésztát, szerintem csodás lett!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszt, imádom a kelt tésztákat! Nagyon finom lehet ilyen finomságokkal a belsejében!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Úgy látom nektek bejött ez a krémsajt :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, hasonló mint a Buktatortám. Szívesen megkóstolnám azt a Milka sajtot! Kicsilány melyiket részesítette előnyben? :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kivételesen mindkettő ízlett neki!! Köszi!! :) Megyek megnézem azt a tortát!! :))

      Törlés
  5. Jajj, Barbi, ne vigyél kisértésbe:) az a Milka csokis krémsajt valami finom lehet:)

    VálaszTörlés
  6. Hűha, megyek vendégségbe :D Kár, hogy olyan messze laktok :(

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem a kelt tésztákat, ezért én sem unom, főleg ha ilyen finomsággal van töltve!

    VálaszTörlés
  8. Csodásan néznek ki! :)
    Én biztos nem unom, nálam is a kelt tészta a No.1., akár sósan, akár édesen. :))

    VálaszTörlés
  9. A kelt tészta soha nem lehet unalmas, sem sütni, sem enni, sem a Tieidet csodálni:-) Jöhet, még, még!

    VálaszTörlés
  10. Ma éppen kalácsot sütöttem, már nagyon hiányzott valami kelt tészta:) Úgy látszik ezzel sokan vagyunk így:) Gyönyörű lett, tele finomságokkal:)

    VálaszTörlés
  11. Megunhatatlan!!! Olyan látványosan szépek a fotóid!!! :)

    VálaszTörlés
  12. De aranyosak vagytok!!! Köszönöm mindenkinek a kedves megjegyzéseket!!! :)

    VálaszTörlés
  13. Barbikám, dehogy is unom a kelt tésztáidat, ha már nem ehetem, legalább gyönyörködhessem benne. Mennyei finom lehet ez a kalács, akár a lekváros, akár a Milkás része.:)

    VálaszTörlés
  14. Milyen guszta golyócskák! Én is nagyon szeretem a kelt tésztákat, csak sajnos lusta vagyok hozzá:( Látom beszerezted a csokis Philadelphiát:)

    VálaszTörlés
  15. Dehogy unom a kelt tésztát! A Tiedet a gyönyörű fotóiddal meg pláne nem!!! Jöhet bármikor! :) Különben meg az én családom kelt tészta rajongó (én is:)), úgyhogy hiába télies hangulatúak a kelt tészták, nálunk bizony nyáron is nagyon sokszor sül - és fog is, és ki is fogom tenni. :D Egyébként gyönyörű a kalácsod! ...és ezekkel a töltelékekkel... mennyei lehet!
    Nem fogod elhinni, de hétfőn én is kalácsot sütöttem, ráadásul nagyon hasonló a tiedhez. Még nem volt időm kitenni (semmit hétvége óta, mert nincs mostanában annyi időm, pedig azóta 3 dolgot is sütöttem és sorakoznak a fényképezőgépben:))). Most is csak a hajnal 5 órai teám mellett nézelődök pár percig, aztán gőzerővel indulnak a napi bokros teendők (de legjobban Milán fog beindulni:)).
    Szép napot Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Javítok: "Te és nem Tiedet" - de tudjuk be annak, hogy hajnal 5 körül írtam, biztos még nem tértem észhez rendesen... :D

      Törlés
  16. Nagyon csábító, jöhetne akár most is :) A kelt tésztákat én is nagyon szeretem, meg tudnám enni majdnem minden nap :)

    VálaszTörlés
  17. Mindenkinek nagyon köszönöm, látom nem vagyok egyedül a rajongásomat illetően! :)
    Szép estét Nektek!! :)

    VálaszTörlés
  18. Nem, nem, megunhatatlan!!! ilyen finomságokra képtelenség ráunni.

    VálaszTörlés
  19. Barbi!
    Csak annyit ,ez nagyon finom lehet,ki kell próbálnom!!És nagyon szép!!!

    VálaszTörlés
  20. Nagymestere vagy a kelt tésztáknak! Csodás!

    VálaszTörlés
  21. Aki érdekel: CBA Príma üzletben vettünk Milka krémsajtot, 150 gr 399 ft.

    VálaszTörlés
  22. Én meg ma láttam a Cora reklámújságjában Milka krémsajtot..:)
    Egyből eszembe jutottál. :)
    Na nem mintha ismernél, egy tök idegen vagyok, aki esténként a te oldaladon (is) csurgatja a nyálát. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Móni aranyos vagy, csak most vettem észre, hogy írtál. Remélem nem csak csorgatod a nyálad, hanem sütsz is valamit!! :DD
      Köszi a Milka krémsajt tippet, de sajnos Cora innen kb. 150 km-re van! :)))

      Törlés
  23. Betegesen rajongok a kelt tésztákért!! Szerintem is megunhatatlan!! Gyönyörű a kalácsod, ma ehhez hasonlót sütöttem, de most saját kútfő és fb-n látott képek voltak a segítségemre! :) A bloggerinás versenyen szavaztam rád, s onnan jöttem ide! Természetesen "imádom" a receptjeidet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Marika köszönöm szépen!! :) Kelt tészta rajongó vagyok én is! :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...