2011. október 9., vasárnap

Narancsos kifli

Érdemes ezt a süteményt annak megsütni, aki szereti a dobozban tárolható napokig elálló finomságokat. Mivel Apa nálunk nincs oda az ilyen linzertészta jellegű édességekért, így napokig rájárhattunk a lányokkal. Sokat úgysem kíván enni belőle az ember mert édes és laktató.

 
Hozzávalók:
  • 4 db narancs
  • 40 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 20 dkg porcukor
  • 10 dkg puha margarin
  • Nem írta a recept, de én megtöltöttem lekvárral a kifliket.
    Akinek van narancslekvárja azzal az igazi, én szilvát használtam jobb híján, de akár csokoládét is csempészhetünk bele.

  • szóráshoz vaníliás porcukor

 
Elkészítés:

  1. Nagyon alaposan mossuk meg a narancsok héját, majd töröljük szárazra.
  2. A liszthez keverjük a sütőport, a porcukort, majd a narancsok héját belereszeljük, vigyázva, hogy a fehér részből ne kerüljön bele mert az már keserű. Hozzádobjuk a puha margarint és a narancsok kifacsart levét apránként adagoljuk miközben összedolgozzuk a tésztát, mert nem biztos, hogy szükség lesz az összes narancslére ezért ne zuttyintsuk bele rögtön mindet!  Ha marad azt igyuk meg, jól jön egy kis vitaminpótlás így ősszel! ☺
  3. Eléggé ragadni fog, ne féljünk tőle, vegyük ki a tálból és egy jól belisztezett felületen gyúrjuk tovább. A liszt majd segít abban, hogy szépen összeálljon.
  4. Kétfelé vesszük a lágy-puha tésztát és kb. fél centi vastag kört nyújtunk mindkettőből, majd cikkekre vágjuk, lekvárral töltjük és feltekerjük kifli formára. Sütőpapiros tepsire sorakoztatjuk őket.
  5. 190 fokos sütőben sütjük kb. 15 percig. Nem fog pirulni, úgyhogy próbáljunk 20 percen belül maradni vagy kiszárad és kemény lesz!


Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. Kérlek nézz be hozzám, díjat szeretnék átadni neked!

    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/10/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  2. Ez igen! Nagyon jól hangzik. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon aranyos kis formás kiflik lettek ! Biztos hogy a lekvár csak emelt az ízhatásán és nagyon finom!

    VálaszTörlés
  4. Az ilyen sütiket gyűjtögetem karácsonyra. Sokáig eláll és finom. És nem mézeskalács. :))) Szépek lettek!

    VálaszTörlés
  5. Máris kérném a receptjét, az én Jancsim meg pont az ilyen sütiket szereti! Nagyon guszta!! Gondolom finom, omlós...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép egyformák lettek! Én is elvittem! Köszi! :)))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek lettek:)Nálunk mindenki szereti az ilyen sütiket, van is mindig valami a dobozban. Ezt is ki fogom próbálni, nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép puhának látszik a tésztája. A receptet mentettem, majd a sütésnél figyelek, mert hajlamos vagyok tovább sütni ha fakónak látom, így jó hogy beírtad a sütési időt ;-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek, és látszik rajtuk, hogy mennyire fincsik is! Az pedig már csak hab a tortán, hogy jól elálló sütike!

    VálaszTörlés
  10. Fincsik lehettek a kiflik! Léci ugorj be hozzám, van egy meglepim számodra!

    VálaszTörlés
  11. A narancs, és ugyanígy a citrom, íze és illata engem mindig kicsit elvarázsol, nagyon közel áll az ízvilágomhoz :) Csinosan feltekerted a kifliket!

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm mindenkinek!!
    Karácsonyra tényleg tökéletes az eltarthatósága miatt!! Finom omlós, ha nem sütjük túl, erre vigyázzunk!

    Lányok köszönöm a díjakat!!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szépségesek és formásak lettek

    VálaszTörlés
  14. Nagyon finom lehet! :)

    Elmentettem a receptet, Karácsonyra biztos megsütöm majd. :)

    VálaszTörlés
  15. Ha dobozban eltartható, akkor pont nekem való :D Én is szeretek rájárni a kekszes dobozomra és néha-néha nasizgatni :))))

    VálaszTörlés
  16. Bianka, köszi! :))

    Okki, karácsonyra én is megsütöm újra!! :))

    Panna pont nekünk való! ;D

    VálaszTörlés
  17. Hú de nagyon szépek ezek a kiflik,és látom finomak is,karácsonyra begyűjtöm!!!!Köszi!!!

    VálaszTörlés
  18. mellissina2 köszönöm, remélem ízleni fog nektek is! :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...