2011. szeptember 28., szerda

Rácsos lekváros linzer

Dédimamám sütötte sokszor mikor nála nyaraltunk vagy látogatóba mentünk! Ez egy nagyon egyszerű sütemény, de még két nap múlva is nagyon finom omlós. Olcsó és gyorsan megvan, gyerekkorom egyik meghatározó íze. Szerintem alapsütemény kell legyen minden otthonban. Rombusz alakúra szoktuk vágni, de én egy kicsit modernizáltam ezt a retro süteményt.


Hozzávalók:
  • fél kg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 10 dkg darált dió (nekem dejó volt itthon)
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • 1 sütőpor
  • csipet só

Töltelék:
  • jó sok baracklekvár



  1. A lisztet összekeverjük a sütőporral majd elmorzsoljuk a margarinnal, hozzátesszük a többi alapanyagot és összedolgozzuk a tésztát, majd fél óráig hűtőben pihentetjük.
  2. Gyújtsuk be a sütőt és állítsuk 180 fokra.
  3. Ezután a tészta kétharmadát kinyújtjuk és a kivajazott, lisztezett tepsibe (40 x 23 cm-es) terítjük. Sok-sok lekvárral vastagon megkenjük! A tészta másik feléből derelye vágóval rácsokat vágunk a tetejére. A rácsokat kenjük meg tojássárgával.
  4. 180 fokon aranybarnára sütjük.
Jó étvágyat!


Őszi dekoráció az ablakomba.
Nekem nem szabad virágboltba mennem, mert nem bírok magammal!

29 megjegyzés:

  1. Az én nagyim is gyakran sütött ilyet, nagyon finom. Tetszik, hogy kerekre szabtad, csak az iránt érdeklődnék, vajon mi történt a leeső darabkákkal? ;DDD

    VálaszTörlés
  2. Nekem az anyukám sütött ilyet, nagyon finom:) Ez a forma pedig nagyon látványos. Nagyon szép a dekorációd is.

    VálaszTörlés
  3. Petra a leeső darabokat megettük, volt ott minden fura alakzat, de az ízén nem rontott semmit, sőt finomabb lett! ;D Köszi!

    trollanyu, látom mindenkinek ott van a gyerekkori ízek közt ez a rácsos! Rombusz alakban is szép lett volna, de most valahogy így gondoltam és tényleg látványos lett, köszönöm! Szeretem az őszt, a dekoráció nálam évszakfüggő, nem tudok meglenni nélküle, mert annyira feldobja az ember hangulatát. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes és mutatós a kerek linzer, az ablakdísz pedig tényleg helyes! Így, hogy ilyen jó idővel köszöntött be az ősz, észre sem vesszük, hogy már itt van!

    VálaszTörlés
  5. Veletek ellentétben, én még nem ettem ilyen sütit :( DE a receptet elmentettem és megfogom sütni!

    Nagyon guszta, és a dekorációd is nagyon szép! :)

    VálaszTörlés
  6. Hát ma mindenki formázott sütit rakott ki (Moha konyha)? Szuper jól néz ki és nagyon finom is lehet. Sajna én most csak a munkából lopok egy kis időt, így látogattalak meg (nem bírtam ki!!).

    VálaszTörlés
  7. Szia Barbi!

    Szeptember 7-ikén írtam neked egy lebelet az itt megjelenő email címre és nem kaptam rá választ. Megkaptad?

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, jól néz ki! Előttem már megkérdezték amit szerettem volna hogy a forgácsrészekkel mi lett? Választ adtál rá már. Ami még nekem újdonság és valóban sokkal egyszerűbb ahogy Te csináltad az a rács készítése. Én söndörgettem a tésztát eddig! Most már én is vágni fogom ! A virágod csodálatosan szép!

    VálaszTörlés
  9. hankka köszönöm! Tényleg gyönyörű ez az őszi időjárás! :)

    Okki, akkor itt az ideje! Köszi a kedves szavakat! :))

    kolozsgabi, láttam én is Mohánál az a szépséget! :)) Milyen kedves tőled, hogy fáradtan is bekukkantottál! Köszi! Jó pihenést estére! :))

    martinelli bocsánat! Potóltam mulasztásom, e-mail elment! :D

    Éva köszönöm szépen! Emlékszem pár éve még én is formázgattam a rács rudakat! Mennyivel könnyebb így és szebb is! :D

    Panna, édes vagy! :)

    Bianka, örülök neki, hogy felvetted a listádra! :)

    VálaszTörlés
  10. Éppen ma néztem ki ehhez hasonló receptet egy Príma Konyhában:-) Szuper ötlet, hogy kerekre szabtad!

    VálaszTörlés
  11. Gerdi, ugye milyen jópofa kis gurigák! Lehet elfogult vagyok, de nekem is tetszik. Ha már kinézted akkor feltétlenül süsd meg, nem érdemes kihagyni! Köszi! :)

    VálaszTörlés
  12. A sütit ismertem, de a hagyományos formában. Jót tett neki az "újragondolás" :)) Mehetne akár gasztromagazinba is, olyan szép!!!

    VálaszTörlés
  13. Ezek a rácsos sütiid,huu,de szép színe van irtó guszta!Nagyon szép lett a dekorációd,ügyes vagy.

    Kukkants be majd ;)...huu ha megtudja,jaj nekem:))

    VálaszTörlés
  14. Mónika ekkora dicséretre nem is számítottam! Köszönöm!!! :))

    Aleda köszi, köszi!!!!
    Bekukkantottam, még több köszi, köszi, köszi!!!! Aranyos vagy, a lányod pedig gyönyörű!! :)))

    VálaszTörlés
  15. Ötletes a tálalás!Finom biztos!

    VálaszTörlés
  16. Ottis köszönöm! Nagy dicséret ez tőled! :)

    VálaszTörlés
  17. Megint nagyon finomat és gusztát sütöttél, ennek nem lehet ellenállni.

    VálaszTörlés
  18. Így jár, aki későn érkezik! :)))
    Már mindent megkérdeztek, és elmondtak, amit szerettem volna a sütiről, és a díszről. :)))
    Egyszer(!) már én is formáztam így sütikét, amiből persze kevés szép, és sok- sok leeső darab lett! :)))

    VálaszTörlés
  19. Hú de rég ettem ilyen rácsost, nagyon finom! Majd csak már hűvösebb lesz az idő és végre süthetek ;-)

    VálaszTörlés
  20. Ez is nagyon finom sütemény! És így tálalva, még gusztusosabb! Ötletes! A leeső részekért, nálunk is sor állna! :o)))

    VálaszTörlés
  21. Csilla, nem számít mikor jössz a lényeg, hogy itt vagy! :D A sok leeső darab is tökéletes volt elfogyasztás céljára, és ezekért a formákért, a visszajelzésekből ítélve megérte. :)))

    csipike, nálatok meleg van? Oké itt is gyönyörű idő van, de a lakás már hideg, úgyhogy nagyon jól jönnek ezek sütőt igénylő finomságok. :)))

    Kriszti köszönöm, én is sokszor a levágott széleket szeretem a legjobban! Na itt, elég soknak tűnt a levágott "szél"! :)

    VálaszTörlés
  22. Igazán, kreatív formabontó! Imádom az ilyen kerek sütiket, és csak azért nem használom szívesen, mivel nekem is az a problémám, hogy sok a leeső "fölösleges" darab :))

    VálaszTörlés
  23. Köszi Márti! Megsúgom, hogy csak ez a négy készült így, a többit rendesen vágtam! :DD

    VálaszTörlés
  24. Mekkora a tepsid, amibe sütötted??? Nem találok rá utalást. Légyszíves írd meg!!!!

    köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 40 x 23 cm-es. :) Elnézést a késői válaszért!!!!!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...