2015. május 10., vasárnap

Bounty kalács

Azt hiszem ez a kalács rendesen átvette a vezető szerepet az édes kelt tészták között. Fotózni sem volt egyszerű mert mindenki enni akarta az első szelet kóstolása után. Rólam nem mondható el, hogy bounty csokoládé rajongó lennék, sőt! Viszont ez a kalácsba zárt csokoládés kókuszréteg szerelem volt első kóstolásra. Szerencsére csak egy rúd lett ebből a mennyiségből, mert szünet nélkül ott ólálkodom körülötte, úgyhogy aki szereti ezt az ízvilágot, rögtön dupla adaggal indítson! :)


 




Hozzávalók 1 kalácshoz:
  • 250 g liszt
  • 25 g friss élesztő
  • 50 g cukor
  • 50 g olvasztott vaj
  • 80 ml meleg tej
  • 1 db tojás, közepes méret
  • csipet só

Kókuszos töltelék:
  • 120 ml tej
  • 70 g cukor
  • 20 g vaj
  • 1 tk vanília aroma
  • 100 g kókuszreszelék

Csokoládé töltelék:
  • 1,5 tábla tejcsokoládé, de lehet étcsokoládé is


Elkészítés:
  1. A lisztbe belemorzsoljuk az élesztőt, majd a többi hozzávalóval tésztát dagasztunk. Ha felragad a tál oldalára ez a kevés tészta akkor igazítsuk a tál közepébe és folytassuk a dagasztást úgy 5 percig. Fedjük le egy konyharuhával és 20 percig hagyjuk kelni.
  2. Ezután tegyük egy kiolajozott tálban, takarjuk le folpackkal és tegyük a hűtőszekrénybe egy éjszakára, de legalább 4 órára.
  3. Másnap vegyük elő és hagyjuk kicsit melegedni kb. 30-40 percig. Ezalatt elkészítjük a kókusztölteléket.
  4. A tejet, vajat, cukrot és vaníliaaromát melegítsük fel, míg a cukor el nem olvad (de ne forraljuk!) és keverjük össze a kókuszreszelékkel, majd tegyük félre hűlni.
  5. Enyhén lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát, úgy, hogy a másfél táblacsokoládé méretét vegyük alapul. Mikor kinyújtottuk tegyük át zsírpapírral bélelt tepsire, ott folytassuk az összeállítását.
  6. A kókuszréteget a középső sávba kanalazzuk és igazítjuk, majd rátesszük az egész és fél táblacsokit.
  7. A tészta két oldalát éles késsel vágjuk be, fontos, hogy azonos számú csíkot vágjunk.
  8. A fotón látható, hogyan kell ezt tenni. A tésztacsíkokat felváltva hajtogassuk a csokoládé tetejére.
  9. Takarjuk le és hagyjuk 30 percig szobahőmérsékleten pihenni.
  10. Sütés előtt kenjük meg egy kis vízzel elkevert tojássárgával és 180 fokra előmelegített sütőben süssük aranybarnára, kb. 30 perc.
  11. Hagyhatjuk kihűlni, hogy könnyen szelhető legyen, de igazán akkor finom mikor még folyékony a belsejében a csokoládé.
Forrás: ITT

Jó étvágyat!

15 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki és nagyon finom lehet! Most pár napja sütöttem mákos kalácsot, de akár most is elkészíteném ezt mert annyira guszta!

    VálaszTörlés
  2. Hűhaaaa, ezt már nem is lehetne tovább fokozni...csodaszép lett, gratulálok! :) Én is kipróbálom mindenképpen!

    VálaszTörlés
  3. Uh, nagyon jól néz ki, köszönöm szépen, Barbi :*

    VálaszTörlés
  4. Érdeklődnék, ha két kalácsot szeretnék sütni, akkor mehet mindenből dupla adag, vagy van amiből kevesebb is elég?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves László akkor ezekkel az arányokkal javasolnám:
      500 g liszt, 80 g porcukor, 80 g olvasztott vaj, 40 g friss élesztő, 2 dl tej, 1 egész tojás, 1 tojás sárgája, csipet só
      A töltelékből a duplája és az elkészítés is ua. persze mindent ketté kell majd választani. :)

      Törlés
  5. Kedves Barbi! :) Miért szükséges a hűtőbe tenni a tésztát egy éjszakára? Illetve ha ezt a lépést kihagyom, akkor az milyen hátrányokkal jár?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem muszáj hűtőbe tenni ez csak azért van, hogy még finomabb legyen és így a sietős háziasszony már előző nap este is elkészítheti a tésztát! :) Ha még aznap szeretnéd enni akkor egy órát keleszd meleg helyen. :)

      Törlés
  6. Kedves Barbi! Tökéletes recept, isteni finom kalács! Nem vagyok egy konyhatündér, de nagy lelkesedéssel álltam neki az elkészítésének. A legnehezebb rész az volt, amikor rá kellett hajtogatni a tésztát, nekem valahogy lyukak maradtak a csíkok között, és féltem, hogy kifolyik a csoki sütés közben, de nem, sikerült! :-) Köszi a receptet! T

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Til, örömmel olvastam, hogy sikerült a kalács! Ne aggódj, nekem sem sikerült szépen ráhajtogatnom! :)

      Törlés
  7. Megcsináltam és valami fantasztikusan finom. ❤

    VálaszTörlés
  8. Szia :) Megcsináltam és nagyon finom lett, de nekem a kókuszos töltelék olyan hullós maradt. Azt hittem krémesebb lesz vagy összeáll kicsit,de miközben ettük hullott ki belőle. Valahogy annyira nem állt össze, pedig mindenből annyit tettem bele. Valamit nem tudnál segíteni,hogy jobb legyen majd? :) Köszi nagyon a receptet, tényleg nagyon király lett <3 :)

    VálaszTörlés
  9. A te oldaladon folyamatosan kisértésbe esek.

    VálaszTörlés
  10. En is meg csináltam finom lett. Viszont nekem is a kókuszos töltelék teljesen kihulik belőle. Ez miért van? ��

    VálaszTörlés
  11. En is meg csináltam finom lett. Viszont nekem is a kókuszos töltelék teljesen kihulik belőle. Ez miért van? 😐

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...