2012. október 21., vasárnap

Blogkóstoló 5. - Négy emelet mennyország


Megvan!!! Komolyan azt hittem szószegővé válok, de egyszerűen nincs időm semmire!!!
Tehát megvan a Blogkóstoló 5-re készült  alkotásom Lencsilánytól - Lina blogjáról! Bevallom nehéz dolgom volt, mert kreatív kézműves dolgokból több volt az oldalon mint konyhai finomságokból, és már azon gondolkoztam gyurmafülbevalókat gyártok, de aztán rátaláltam erre a csodálatos süteményre. Ma készült el és most nyeltem le az utolsó falatokat, a nem kis szeletemből! Tényleg maga a mennyország!

Én maradok a Négy emelet mennyország elnevezésnél :)




Hozzávalók a kakaós keksz réteghez:
  • 1 csomag győri édes kakaós keksz (180 g)
  • 30 g puha vaj
  • annyi tej, hogy kicsit összeálljon
Világos kekszréteghez:
  • 15 dkg darált háztartási keksz
  • 1 evőkanál porcukor
  • 30 g puha vaj
  • annyi tej, hogy kicsit összeálljon
Túrós krémhez:
  • 250 g túró
  • 2 dl tejszín
  • 1 cs. habfixáló (dr. Oetker)
  • 4 és 3 evőkanál porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
Vaníliás krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vanília puding
  • 6-8 evőkanál kristálycukor ízlés szerint
  • 100 g puha vaj 2 evőkanál porcukorral habosra keverve
A tetejére:
  • 3 dl tejszín
  • 1 cs. habfixáló (dr. Oetker)
  • 3-4 evőkanál porcukor ízlés szerint

  1. Kell egy 22 cm átmérőjű tortaforma, amibe a rétegeket fogjuk belesimítani a következő sorrendben.
  2. A legalsó kakaós réteghez a kekszet ledaráljuk és a puha vajjal elmorzsoljuk, majd egy kevés tejjel nagyjából összeállítjuk, nem baj ha kicsit darabosnak tűnik, mert jobban bele tudjuk nyomkodni a formába.
  3. Utána a világos kekszréteget is hasonlóan elkészítjük, majd a kakaós rétegre nyomkodjuk.
  4. A túrót a 4 evőkanál porcukorral és a vaníliás cukorral villával jól kikeverjük és félretesszük.
  5. A tejszínt a cukorral elkezdjük verni, majd pár perc múlva a habfixálót is hozzáadjuk és kemény habbá verjük.
  6. A habot és a túrót szilikonlapáttal vagy fakanállal összekeverjük, majd rásimítjuk a kekszrétegekre.
  7. Letakarjuk és hűtőbe tesszük míg a pudingos krémet elkészítjük.
  8. A pudingokat a tejjel és cukorral sűrű krémmé főzzük, majd hideg vízbe tesszük hűlni, de közben többször átkeverjük, hogy ne csomósodjon meg.
  9. Ezalatt a vajat a 2 evőkanál porcukorral habosra keverjük.
  10. Mikor a puding már kihűlt, robotgéppel belekeverjük a habosított vajat, majd a túrókrémre simítjuk.
  11. A tetejére a tejszínt a cukorral és a habfixálóval, a már előbb leírtak szerint felverjük, majd a torta tetejére simítjuk.
  12. Darabolt étcsokoládéval megszórjuk, majd fogyasztás előtt pár órára hűtőbe tesszük.
Jó étvágyat!

23 megjegyzés:

  1. Annyira örülök, hogy szorítottál rá időt! :) Megérte, gyönyörűséges sütit készítettél, az ízéről már nem is beszélve! :) Mesés! :)

    VálaszTörlés
  2. Barbi,csodás a tortád,csak ne lenne négy emelet! De majd egyszer talán felmászok négy emeletet!A szószegés ma idő függő!:):)

    VálaszTörlés
  3. Csuda jól néz ki, kár lett volna kihagynod! :)

    VálaszTörlés
  4. Megint gyönyörű tortát alkottál :)

    VálaszTörlés
  5. Jó választás. Látványos és valami isteni lehet. :)

    VálaszTörlés
  6. Csatlakozom...ez tényleg a mennyország...már én is kacérkodtam ezzel a finomsággal a nyáron de még nem készült el...helyette viszont tegnap a te recepted alapján készült az almás krémes a párom nagy örömére már másodszor...:):)a végeredményt a blogomban találod...:):)Köszönet a nagyszerű receptért...:):)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű lett, gratulálok! Látom, nem csak én vagyok az utolsó pillanatban "beeső", ez most megnyugtatott :-)!

    VálaszTörlés
  8. Csak nyelek itt nagyokat és elképzelem, milyen finom íze lehet. Külalakra is szemet gyönyörködtető, szerintem méltán megérdemli a nevét !

    VálaszTörlés
  9. Hú ez aztán nem semmi! Nekem most nagyon jól esne, egy szeletke...:)

    VálaszTörlés
  10. Nem is kételkedem benne, hogy maga a mennyország. Már a látvány is az.

    VálaszTörlés
  11. Mmm ez fincsi süti:)A mi repertoárunkba is szerepel:)

    VálaszTörlés
  12. Szuper a kinézete, ez csak finom lehet!

    VálaszTörlés
  13. Szia! Örülök, hogy sikerült végül időt szakítani, és annak meg még inkább, hogy végül találtál nálam olyat,ami tetszik:). Köszönöm, hogy megtisztelted a blogomat, csodálatosan néz ki a sütid elkészítve, és a fotók is szuperek:). Sajnos annó, mikor én készítettem, még nem volt fényképezőgépem, és egy telefonos kép van fenn. Így viszont gyönyörű. És valóban a négy emelet mennyország névre hallgat, csak akkor ezt még nem tudtam, utána meg már nem akartam átírni:). Lehet, hogy kedvet kapok és újra elkészítem;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy benéztél!!! A nagylányom már nyaggat a második felvonásért!
      Isteni finom lett és a sógornőm is minden falat után sóhajtott egy elégedettet. Biztosan készítem még! Köszönöm, hogy írtál és a receptet is! :)

      Törlés
  14. Jaj, ismerem! Ez olyan "lábról-levevős" torta! Nagyon finom, igazi különlegesség. Érdekes, én csak egy sor kekszmasszával ismertem, de így még izgalmasabb! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm szépen mindenkinek a kedves szavakat!!!
    Érdemes elkészíteni, ha gyorsan szeretnénk valami finom krémes-habos édességet! :)

    VálaszTörlés
  16. Csuda jól néz ki! Hasonló tortát sütöttem szülinapra, de az enyém csak a képzeletemben lett ilyen szép :( Meg sem mutatom inkább..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsi Panna mutasd csak meg, mert nincs olyan, hogy csúnya sütemény, csak olyan, hogy rossz és ehetetlen! :)) Köszönöm szépen, hogy írtál! :)

      Törlés
  17. Most azon gondolkodom, hogy kinek lesz legközelebb a családban szülinapja, mert ezt fogom elkészíteni. Valami csodás! Megvan, decemberben sógoromnak:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha elkészül, kíváncsian várom majd a kritikákat! ;) Köszönöm!!!

      Törlés
  18. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  19. Yes, I tell you I am very happy to read this one. This one is all time my favorite blog. You make this cake look so sweet and yummy. Thanks for sharing this one. Now it's time to avail jupiter florida airport for more information.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...