2011. július 12., kedd

Tatu kifli

Limarától sütni egy élet sem elég! Kifogyhatatlan a finomabbnál-finomabb keltésztás gyönyörűségekből! Íme egy újabb kedvenc:


Hozzávalók:
  • 2,5 dl tej vagy víz
  • 0,5 dl olaj
  • 1,5 tk. só
  • 20 dkg öregtészta (itt elhagyva)
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 1 tk. cukor
  • 1,5 dkg élesztő (öregtészta nélkül 2 dkg)

Töltelékhez:
  • 16 kis tégla alakúra vágott sajt
  • szeletelt kolbászkarikák vagy sonka, pirított bacon, hagyma stb.


  1. Az élesztőt kevés langyos tejjel, csipet cukorral elkeverjük, majd annyi liszttel keverjük össze, hogy galuska sűrűségű legyen. A tetejét megszórjuk egy pici liszttel és kb. 20-30 percig kelesztjük, ami akkor történik meg amikor szépen felemelkedik és megrepedezik. Hozzáadjuk a többi alapanyagot és megdagasztjuk a tésztát.
  2. Duplájára kelesztjük. Átgyúrjuk, majd nagy kört nyújtunk belőle, 16 cikkre vágjuk, teszünk a szélesebb oldalára kis kolbászt, sajtot vagy bármit amit a hűtőben találunk, majd feltekerjük őket úgy, hogy a háromszögeket folyamatosan nyújtjuk a sodrófával rásegítve.
  3. Sütőpapírral bélelt tepsin kelesztjük őket ismét duplájára, csak ezután kenjük le őket felvert tojással. 180 fokos sütőben addig sütjük amíg szép aranybarnák lesznek.
Jó étvágyat!

12 megjegyzés:

  1. Egyet értek, én is Limara fan vagyok! azért neked is remekül sikerült!

    VálaszTörlés
  2. Így van. Limara receptjei tökéletesek.
    Nagyon guszták lettek. Hősiesen bírod a meleget, hogy ebben a hőségben sütöttél... :))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyesen megcsináltad, guszták lettek! Néztem én is Limaránál agyban megjegyeztem, egyszer majd elkészítem.

    VálaszTörlés
  4. Limarától, tényleg csak tanulhat az ember! Nagyon guszták a kiflik, jól sikerültek! És milyen szépen, szabályosan sorakoznak a tepsin! Szívesen vennék egyet a tálról!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek! Látom többen is egyetértenek velem Limara érdemeit illetően!
    Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy egy hűvösebb napon próbálja ki!! :D

    VálaszTörlés
  6. Hú ez nagyon tuti, csorog a nyálam. Nem igazán jó ilyeneket nézni fogyókúra ideje alatt:):)

    VálaszTörlés
  7. Kovtama, tudom, én is így vagyok vele!!! :(
    Képzeld el mikor ráadásul itt van az orrunk előtt.
    Kitartás! :))) Köszi!

    VálaszTörlés
  8. De szépségesek! Nagyon jól néznek ki! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  9. Köszi Mónika aranyos vagy!!! Kakaóscsiga? Még nem találtam nálad.. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...