2011. március 20., vasárnap

Kakaós-túrós kalács

Ezt a receptet eredetileg  Szemirámisz oldalán találtam és annyira megtetszett, hogy meg is sütöttem. Viszont ma rátaláltam egy hasonlóra Illéskrisz oldalán ami mákkal készült és szintén jó ötletet adott a következő sütéshez.

Ez egy elég hizlaló finomság. 12 részre osztva egy szelet kb. 279 kalóriát és 43 g szénhidrátot tartalmaz, ami egy reggelinek megfelelő adag.

 
 
 

Ez a fotó volt az első amit a kalácsról készítettem,
akkor még csak tanultam a fotózás rejtélyeit. ☺

Kakaós-túrós kalács
Összesen: kb. 3347 Kcal 521 ch

Hozzávalók:
  • 0,5 kg finomliszt
  • 2 dkg élesztő
  • 2 dl tej (1,5 %-os)
  • 7 dkg olvasztott vaj
  • 6 dkg kr. cukor
  • 1 kiskanál só
  • 1 tojás

Töltelék:
  • 25 dkg túró (zsírszegény)
  • 2 evőkanál tejföl (12 %-os)
  • 2 vaníliás cukor
  • 2-3 ek. kr. cukor

  • 2 kanál kakaó
  • 2-3 ek. kr. cukor

A tetejére:
  • 1 tojás
  • cukros tej




Elkészítés:
  1. A lisztet egy tálba vagy a kenyérsütő gép táljába teszem és a közepébe igazított kis mélyedésbe teszek a cukorból egy evőkanállal, rámorzsolom az élesztőt, ráöntöm a meglangyosított tejet és 15 percig hagyom felfutni.
  2. Utána a többi hozzávalóval tésztát dagasztok (vagy a gép dagaszt), majd 1 órát kelesztem.
  3. Lisztezett deszkán kettévéve a tésztát, mindegyiket téglalap alakúra nyújtom.
  4. A túrót elkeverem a tejföllel, vaníliás cukorral, és a tésztákra kenem, majd erre szórom a cukros kakaót.
  5. Szorosan feltekerem, majd összefonom, és egy kivajazott kuglóf formába tekerem. A tetejét éles késsel kissé bevágom.
  6. Letakarva 1 órán keresztül kelesztem.
  7. Előmelegített 170 °C-os sütőbe teszem a tojássárgával lekent kalácsot.
  8. Kb. 45-50 perc alatt készre sül. Félidőnél a kalácsot letakartam alufóliával, hogy ne égjen meg a teteje.
  9. Ha elkészül lekenem meleg cukrozott tejjel vagy meleg vízzel. Kis hűlés után a formából kivéve, rácson hagyjuk kihűlni.
Milyen nagy szerencse, hogy Szemirámisz mégis talált otthon túrót, így egy igazán pikáns, finom ízű sütemény született! Köszönöm!

 
 
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

  1. Jajjj, de guszta! És olyan jól mutat a kockás terítőn!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Nekem is megjött az étvágyam! A terítő pedig új szerzemény, nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztusos! Szerintem ezeknél a kalácsoknál pont az a jó, hogy hízlalnak :)
    A receptet megköszönve továbbítottam magamnak.

    VálaszTörlés
  4. Mónika, jó étvágyat hozzá, nem fogod megbánni!
    Nekem mondjuk még inkább fogynom kéne, de így is ettem belőle! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom a tésztája, bár én másik változatban készítettem el,simán kakaós töltelékkel készítettem majd feltekertem. Páromnak íztett! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...