2011. március 29., kedd

A bulgur



Nálunk nagy kedvenc, általában köretként fogyasszuk. Még a lányom is szívesen megeszi!
Elkészítése pontosan megegyezik a rizsével, olajon megfuttatjuk, majd dupla mennyiségű forrásban lévő vízzel felengedjük, ízesítjük. Takarék lángon készre főzzük.

Jöjjön egy kis adathalmaz erről a finom gabonáról.

A bulgur Törökországban és a Közel-keleten kedvelt gabonatermék. Éretlenül leszedett búzaszem, amelyet kevés ideig előfőznek vagy gőzölnek, majd a napon megszárítanak. Számos keleti országban fogyasztják köretként vagy különböző ételek alapanyagaként.
A bulgur lényegesen egészségesebb és gyorsabban elkészül, mint a rizs. Különösen magas az E-vitamin tartalma. 100 gramm nyers bulgur a következőket tartalmazza:
  • energiatartalom: 360 kCal (1500 kJ)
  • fehérje: 12,5 g
  • élelmi rost: 8 g
  • szénhidrát: 69 g
  • zsír: 1,75 g
A bulgur kétféle méretben kapható: van nagyobb, fél-egész búzaszemekből álló, és egészen apróra tört, a búzadarához hasonlító. Előbbit köretként fogyasztják, utóbbi saláták, főtt ételek összetevői között szerepel.

6 megjegyzés:

  1. De rég ettem. Nagyon guszta étel

    VálaszTörlés
  2. Bianka köszi! Nagyon finom volt! Kaliforniai paprikát is tettem bele felkockázva! Ideje újra használnod! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Barbi!
    Küldenék neked: EGY JÓ SZÓT!
    Fogadd te is tőlem sok szeretettel:D

    VálaszTörlés
  4. A bulgur nálunk is nagyon kedvelt. Készítettem már belőle tejbepapi utánzatot is.

    VálaszTörlés
  5. Mónika, mindig tanul valami újat az ember! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...