2011. április 14., csütörtök

Mami kakaós csigája

Ezt a receptet férjem anyukájától tanultam kb. 10-12 éve, mikor elkezdtem a konyhai tevékenykedésemet.
Azóta is rendszeresen használom, hol lekváros buktát, hol túrós batyut, hol fonott kalácsot készítek ebből a tésztából, szeretteim nagy örömére. Tudom rengeteg féle keltészta van a blogon, de hátha valakinek ez lesz a favorit, mert ez mégiscsak egy "Nagyi recept". :-)

Új fotó - 3013 február

Új fotó - 3013 február



Összesen kb. 3519 Kcal 587 g ch
100 g kakaós csiga 345 Kcal 58 g ch


Hozzávalók:
500 g liszt (nálam 1/3 teljeskiőrlésű búza 2/3 sima liszt)
3 dl tej
fél csomag (25 g) élesztő
3 tojássárgája
3 csapott ek. kristálycukor (kb. 70 g)
3 ek. olvasztott vaj (esetleg olaj)
1 egész krumpli megfőzve és összetörve (elhagyható)

Töltelék:
130 g porcukor
50 g kakaópor
olaj, a kakaós töltelék alá kenni

Picurnak ez is bejön!

Elkészítés:
  1. A lisztet a dagasztótálba, én a kenyérsütő üstjébe tettem, egy kis mélyedésbe teszünk a cukorból 1 evőkanállal rámorzsoljuk az élesztőt, felöntjük langyos tejjel és hagyjuk 10 percig felfutni.
  2. Ha az élesztő felhabzott, hozzátesszük a többi hozzávalót és tésztát dagasztunk, majd egy órát kelesztjük.
  3. Lisztezett felületen átgyúrjuk, kettévesszük és  félcenti vastagságúra nyújtjuk.
  4. Megkenjük olajjal, de lehet olvasztott vajjal, és megszórjuk a kakaó-porcukor keverékével.
  5. Feltekerjük és 2 cm-es szeleteket vágunk, majd a sütőpapiros tepsire fektetjük őket egymástól kb. 1 cm távolságra.
  6. Letakarva fél órát még kelesztjük, majd megkenjük egy felvert tojással és megsütjük.
  7. Tálaláskor megszórhatjuk porcukorral.

Jó étvágyat!

24 megjegyzés:

  1. A receptet vittem, úgyis aktuális egy jó kis csiga sütése. Ez pedig nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Anyukám kakaós csigái is teljesen így szoktak kinézni, bár azt nem tudom, hogy a recept az ugyanez-e. Aranyos kóstolód van :)

    VálaszTörlés
  3. Tücsök Bogár, de aranyos vagy, örülök, hogy én is tudok adni valamit! Ma sütöttem és egy darab sincs belőle! Viszont tojásfehérje maradt, egy pohárba letakarva betettem a hűtőbe. Tőled kérdezem, hogy szerinted holnap jó lesz még márványos habcsóknak? Már csináltam ám! Csak szerintem egy kicsit túlvertem mert nem volt mindenhol ropogós, hanem olyan nyúlós fogra ragadós, de mindet felfaltuk még úgy is. Gondoltam most megcsinálom újra, csak félek, hogy holnap már nem jó a fehérje. Meddig kell gőz fölött verni a habot?

    VálaszTörlés
  4. Mónika, köszönöm! Kíváncsi lennék, hogy egyezik-e a recept, mert ahány ház annyi szokás. Itt a blogosok között sem találtam két egyforma keltésztát és mégis mindegyik jól néz ki, amiket meg kipróbáltam nagyon finomak is voltak.
    A kis kóstolóm pedig kettőt bevágott egymás után!

    VálaszTörlés
  5. Szia Barbi!
    Teljesen jó lesz a tojásfehérje (én le szoktam fagyasztani 1-2-3 db kerül egy zacskóba 10 hónapig tárolható, szobahőmérsékleten kiolvasztva, de akár még jégszilánkosan is tökéletesen felverhető habnak). Szerintem nem túlverted, hanem a Te sütődben egy kicsit tovább kell szárítani (esetleg egy kicsit csökkentve a hőmérsékletet). A habot addig kell verni, amíg fényes és kemény lesz. Sok sikert hozzá! :oD

    VálaszTörlés
  6. Barbi! Ezek csodásak! Már én is nagyon régen sütöttem, de most a Citromos túrós süti izgatja a fantáziámat. De édes ez a kislány, gondolom mire végzett vele, mindene csupa csoki volt!!! :o)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek és a kis csaj ahogy eszi ....:)

    VálaszTörlés
  8. Kriszti, imádom amikor majszolja a sütijeimet, kétszer mosdattam ki evés közben annyira összekente magát! Minden falatnál azt mondja: „-Ana piszkosz vajok." ami annyit tesz, - anya piszkos vagyok. :-))
    Ha megsütöd a túróst ugye jelzed, hogy milyen lett? Köszi!

    VálaszTörlés
  9. Tücsök Bogár! Köszi, újra ki fogom próbálni, mert nagyon ízlett még a nagylányom osztálytársainak is!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon finom lett! Már próbálkoztam a "Kakaós csiga villámgyorsan"-al is de ezt a fajtát se tudtam kihagyni, hát nem csalódtam! :)

    VálaszTörlés
  11. A csigád is nagyon szuper. Már nem győzöm ezt a sok jó receptet begyűjteni, hogy lassacskán megsütögessem őket. A kislányod édes, igazi gyerek és hagyod,hogy élvezettel egye amit megsütsz. Bár csak az én unokáimnak is megengednék ezt otthon. Csak nálam ehetnek ilyen jó ízűen süteményeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tücsi, kedves vagy, én örülök, ha esznek, főleg a kicsi mert elég rossz evő, így nagyjából mindegy mit csak egyen! :)))

      Törlés
  12. Már sokadszorra sütöttem,isteni!A gyerekeim nem bírják abba hagyni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marcsi, nagy öröm minden ilyen visszajelzés! :)
      Süssél neki sokszor, és bátran próbálj ki más recepteket is!
      Köszönöm!

      Törlés
  13. Mmmm de jól néz ki. Bár még nem merném megcsinálni, kezdő vagyok még. De "gyúrok" és meg fogom csinálni. Kislány korom óta ez a keddvenc sütim. :)
    Nagyon élvezem a blogodoat. Köszönöm szépen :)
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi! :)

      Nagyon örülök, hogy nézelődsz nálam, hidd el könnyebb egy ilyen sütit elkészíteni, mint a krémes finomságokat! Hibázni sem tudsz, nekem is ez volt az első amit megcsináltam, mikor férjhez mentem, és még ilyen részletesen leírva sem volt a recept. Úgyhogy csak biztatni tudlak, hogy vágj bele bátran!
      Remélem, ha megteszed, írsz majd róla!!! :)

      Törlés
  14. Kedves Barbi! Nekem tényleg ez lett a favorit. Az egész család imádja. :)

    VálaszTörlés
  15. Még sosem hallottam ilyenről,hogy főtt krumpli kell a kelt tésztába. Megszűnik ez a kibírhatatlan hőség és azonnal kipróbálom mert valami isteni ahogy kinéz.

    VálaszTörlés
  16. Eddig hidegen kelt tésztából csináltam, de ezt is mindenképpen ki fogom próbálni. :)
    Tipp: a kakaós porcukros keverékbe egy kiskanál fahéj kellemesen megbolondítja... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem neked is a kedvenced lesz! :) A fahéjat én kihagyom mert nem szeretem, de, ha más is olvassa akkor bróbálja ki!! :) Köszönöm!

      Törlés
  17. Kb.meddig kell sütni? Légkevetősön?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...