2011. december 22., csütörtök

Diós és mákos bejgli

Anyukám bejglije, 14 éve sütöm. Tudom, nem olyan mint a profiké, de nincs szívem változtatni, mert így szereti a családom, sőt még anyósom is. Külön örül, mikor karácsonykor nálam ehet bejglit. A lényeg pedig, hogy nagyon finom, krémes, még egy hét múlva is, persze, ha marad! :) Anyukámnál szokott mert ő egyedül van rá.


Hozzávalók:
  • 56 dkg sima liszt
  • 21 dkg vaj vagy margarin
  • 6 dkg porcukor,
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 2 dl tej
  • 1 tojás a kenéshez
  1. A vajat a liszttel, cukorral, élesztővel szétmorzsoljuk, majd a 2 dl tejjel összegyúrjuk.
  2. Négy részre osztjuk majd letakarva 1/2 órát hűvös helyen pihentetjük.
  3. Ezalatt a fél óra alatt főzzük meg a töltelékeket.

DIÓS TÖLTELÉK:
  • 25 dkg darált dióbél
  • 25 dkg porcukor
  • 1 ek. baracklekvár
  • 1 ek. méz
  • 10 dkg mézeskalács darálva (ha nincs akkor  darált háztartási keksz + 1 ek. méz)
  • reszelt citromhéj
  • kb. 1 dl tej
Ezeket összefőzzük, ha túl sűrű még rakjunk hozzá forró tejet, ha híg akkor lefőzzük, hogy kenhető legyen.

MÁKOS TÖLTELÉK:
  • 25 dk mák
  • 25 dkg kristálycukor (lehet porcukor is)
  • 1 ek. barack lekvár
  • 1 ek. méz
  • 10 dkg mézeskalács darálva (ha nincs akkor darált háztartási keksz + 1 ek. méz)
  • kb. 1 dl tej
Ha kristálycukrot használunk együtt daráljuk le a mákkal!

  1. Ezután lisztezett deszkán vékonyra kinyújtjuk, kettőt mákkal, kettőt dióval megtöltünk, felcsavarjuk majd egymás mellé tesszük a tepsibe,
  2. A tojássárgával megkenjük és 20 perc hűvös helyen történő pihentetés után a fehérjével is lekenjük, majd újabb 20 percet pihentetjük és sütjük, vagy egy éjszakára hűvös helyre tesszük és másnap reggel sütjük. Ne takarjuk le mert beleragad a tésztába a ruha.
  3. Reggel néhány helyen vékony tűvel megszurkáljuk és bemelegített sütőben 180 fokon, 45 perc alatt aranybarnára sütjük.
Most pedig szeretnék
minden kedves Olvasómnak
békés, boldog, meghitt Karácsonyt kívánni!

55 megjegyzés:

  1. Barbi! Csodaszépek a bejglik! Elhiszem, hogy nem akarsz változtatni rajta, szerintem nem kell mindig a "profi" alapján sütni. Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok én is!

    VálaszTörlés
  2. Látom dolgozol, mint a güzü! Jó sok töltelék van benne. Én útálom amikor kényszerből kell hozzá tejet inni, azt ha kérdik, finom-e, csak mondod "ühüm ühüm", és közben majd' meg fúlsz.Azért kicsit lebuktattad magad: "még egy hét múlva is". Miért, mit csináltok vele egy héten keresztül? Simogatjátok, becézgetitek? Enni kell azt anyukám, nem dédelgetni!))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek:) Az enyémben annyi töltelék van, hogy alig látszódik a tészta:) Még kedden kész lett, ha nem dugtam volna el, akkor már megették volna a sáskák. szóval 1 hétig nem fog kitartani:) Boldog Karácsonyt Nektek:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek!!!Az enyém most sül, nagyon hasonló a receptem,de van benne tojás is.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett!Jó recept!A tálalás is remek!Jó étvágyat!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek! Nálunk idén nem lesz bejgli, ha Nálatok maradna, küldd el nyugodtan nekem! Boldog Karácsonyt!

    VálaszTörlés
  7. Boldog, békés Karácsonyt! :)
    Csodaszépek a bejglik, vannak olyan családi receptek, ahol én is ragaszkodom az esetleg nem trendi, de hagyományos elkészítéshez :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép lett a bejglid! Valamikor én is kelt tésztából csináltam, de jó pár éve zsírosból . Nagyon finom az én bejglim is de nem tudom hogy miért megreped! Tiéd látom nagyon szépen egybe van, biztos nagyon finom !Boldog Karácsonyt !

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűek! Nagyon is profi! :)

    VálaszTörlés
  10. Mónika köszönöm! Azért egyszer megpróbálom más recepttel is, mert mióta blogot írok hajt a kíváncsiság! :))

    Tea, ez tényleg nem száraz, nincs szükség tejre. :)) Most képzeld el mikor egy csomó helyen bejglit tesznek eléd vagy bármi más édességet és itthon már nem bírsz enni, ezért előfordul, hogy marad, de a másik ok, hogy eldugok belőle a húgoméknak, akik csak év végén jönnek, na ezért is tudom, hogy finom még egy hét múlva is! :DD

    trollanyu látom Te is a finom szaftos bejglit szereted, nem is tudok annál jobbat karácsonyra! :) Köszönöm!

    Aleda köszönöm, megnézem, ha felrakod! Nálam nem kimaradt a tojás, hanem nincs is a tésztájában! :DD

    Kriszta aranyos vagy, köszönöm! :))

    Bors and Pepper köszi, eszembe leszel, ha már nem eszi senki! :)))

    Vicuska akkor nem kell magyaráznom mire gondoltam. :))) Köszönöm!

    Éva köszönöm! Gondolkozom más bejglirecept kipróbálásán is, de a lényeg, hogy ne legyen száraz, és a tiéd, nagyon finom krémesnek tűnt a fotón. Mit számít, ha kireped, nekem is kiszokott! :D

    Petra köszönöm!! :))

    BOLDOG KARÁCSONYT MÉG EGYSZER MINDENKINEK!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép:-))
    Én is kívánok, békés, boldog, meghitt karácsonyi ünnepeket!

    VálaszTörlés
  12. Barbi!
    Isteni finom lehet a bejglid,ez bizony még két hét múlva is isteni,és ha nem márványos akkor mi van,nem is kell,én márvány nélkül eszem,nem kell ha márványos.
    És ha kireped,annál jobb kicsit kisül belőle a töltelék és isteni ropogós,micsoda íz!!!
    Boldog Békés Karácsonyt!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletesen egyetértek! :-) Szerintem attól "hazai" és Isteni a repedt bejgli!
      Boldog Karácsonyt kívánok minden Kedves itt lévőnek!

      Törlés
  13. Barbi!Boldog Karácsonyt kívánok Nektek!

    Gyönyörűek a beiglik!Nekem ugyanez a receptem!:)

    VálaszTörlés
  14. Úgy festenek, ahogy a Nagy könyveben írva vagyon! Csodásak!!!! Kívánok Neked én is Áldott Karácsonyt!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szépek lettek!! Én még ma sütöm a bejglit. Boldog Karácsonyt Nektek!! :)

    VálaszTörlés
  16. Ez is hozzátartozik az ünnepekhez, hogy megőrizzük a régi hagyományokat, úgy étkezésben mint szokásokban. Békés ünnepeket Nektek is!
    Ezen kár is változtatni, tökéletesek!Most éppen gondolkodom, süssek bejglit vagy nem, ugyanis a férjem nem eszi(nem eheti:(), Ádám csak a diósat, én meg a mákosat szeretem, szóval még tanakodom 1 napig...

    VálaszTörlés
  17. Nagyon szépségesek.
    Áldott, békés, boldog karácsonyt Neked és a családodnak!
    Szeretettel:
    Mrita

    VálaszTörlés
  18. Márványos vagy nem, Nekem nagyon tetszik a bejglid! Az pedig különösen tetszik, hogy ragaszkodsz Anyukád bejgli receptjéhez > szerintem ne változtass rajta, maradj a családi hagyománynál, ez annyira szép dolog! :)
    Én még most vagyok a sütés közepén, vagy úgy is írhatnám, hogy elején > épp most sül egy adag a sütőben, arra várakozom... aztán jön a következő süti és még egy... és ez így megy holnapig... :)
    SZÉP KARÁCSONYT KÍVÁNOK NEKED ÉS CSALÁDODNAK, VALAMINT JÓ PIHENÉST!
    Szeretettel: Gabi

    VálaszTörlés
  19. Nagyon boldog karácsonyt szeretnék én is kívánni neked, nagyon guszták a bejglijeid!:)

    VálaszTörlés
  20. Nagyon szépek! Kívánok Nektek én is nagyon boldog karácsonyt, jó sok pihenést és sok- sok finom falatot!

    VálaszTörlés
  21. Meghitt, Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!!

    Csodaszépek a bejglijeid, és látom a tölteléket nem spóroltad ki belőle.:)

    VálaszTörlés
  22. Nagyon szépek lettek! Ma hirtelenjében én is sütöttem bejglit, pedig nem terveztem. :D
    Kellemes karácsonyi ünnepeket!

    VálaszTörlés
  23. Áldott, békés ünnepeket kívánok

    VálaszTörlés
  24. Gyönyörűek! :-) Köszönjük! :-) Neked is nagyon békés, boldog és meghitt Karácsonyt kívánok! :-)

    VálaszTörlés
  25. Békés Boldog Karácsonyt Kívánok! :)

    VálaszTörlés
  26. Guszta lett nagyon!

    Nagyon boldog, békés karácsonyt kívánok nektek is :)

    VálaszTörlés
  27. Áldott, békés, boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  28. Boldog, békés karácsonyt kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  29. Áldott, Békés Ünnepeket kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés
  30. Békés, boldog karácsonyt kívánok Neked és családodnak! :)

    VálaszTörlés
  31. Áldott, békés Karácsonyt Nektek! :)

    VálaszTörlés
  32. Kedves Barbi!
    Nagyon Boldog Karácsonyt Kívánok Neked és a Családodnak!!!!

    VálaszTörlés
  33. Kedves Barbi!
    Látom, nincs időd most a blogra (nagyon helyes!!) remélem, kellemesen telik a Karácsony!
    Utólag is Áldott ünnepet , Békés És Boldog Új Évet kívánok nektek! Egy új Kitcehnaid tualjdonos!
    Gyönyörűek a beiglik, NE VÁLTOZTASS RAJTA!! Csak legyen diétás recepted is belőle!!

    VálaszTörlés
  34. Szia!

    Nagyon tetszik a bejglid. Azt viszont nem értem, hogy 56 dkg lisztből, hogy csinálsz 4 rúd bejglit? Ha jól látom ugyanakkora rudakat gyártasz, fele annyi lisztből mint én, Latsia receptje alapján. Pedig az a recept is tökéletes, családilag elismerik, de ki fogom próbálni a Tiédet, kíváncsi vagyok erre a variációra. Le a kalappal:)

    Üdv.
    Rea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Rea!

      Bizony jól látod, 56 dkg liszt kell a tésztához és bizony 4 rúdra elég!! :)))
      Ígérd meg, hogy megírod, melyik tetszett jobban a Családnak! :)
      Nagyon köszönöm a kedves szavaid!
      Boldog karácsonyt kívánok Neked és Családodnak!

      Barbi

      Törlés
  35. Ez nagyon nagyon jó recept! Köszönöm :)

    VálaszTörlés
  36. Ez az igazi beigli! A töltelék nem egy csík, hanem szinte több, mint a tészta. Anyukámtól örököltem a szakácskönyvet, amelyben ez a végy 56 dkg lisztet, 28 dkg margarint, stb van. Én 1,5x-es adagból készítem, így 7 rúd beiglim lesz. A tojásnak csak a sárgája van benne. (A kimaradt fehérjéket felhasználom püspökkenyér sütéséhez). Minden alkalommal rácsodálkozom az 56 dkg liszt szükségletre. Jót mulatok rajta, véletlenül sem 55 dkg. Olyan időkben persze, mikor mindenkinek a kétkarú vassúlyos mérlege volt csak. :) Ildi

    VálaszTörlés
  37. Kedves Barbi,
    Immáron édesanyaként fontosnak tartottam, hogy idén mindent én magam készítsek el, amit az ünnepi asztalra szeretnék tenni. Így a bejglit is, amit még soha nem sütöttem. El kell, hogy mondjam, hogy a fenti recepted alapján készített bejgli bearanyozta a Karácsonyunkat. Nekem hatalmas sikerélmény, a családnak pedig isteni finom étek volt. :) Egy valamit azért jövőre másképp csinálok,... dupla adagot sütök, hogy mindenkinek jusson belőle :) Köszönöm a receptedet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, örülök, hogy részese lehettem a karácsonyotoknak! :)

      Törlés
  38. Szia!Megcsináltam a receptet!Már a hűtőben pihen!Holnap sütöm!Nekem nagyon vékonyra kellett nyújtani ahhoz hogy négy rud legyen!Nem lesz igy túl töltelékes?Mármint ugy értem nem baj ha vékony a nyújtásnál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszter, szerintem már el is fogyott a bejglid, remélem jó lett! Egyébként 4 rúdra elég, persze, lehet, hogy te nagyobbra szeretted volna nyújtani mint amekkorát elbír... ? :)) Majd írd meg milyen lett! Boldog új évet Nektek!

      Törlés
  39. Szia! Talán buta kérdés, de a biztonság kedvéért felteszem: a mézeskalácsot/kekszet ugye darálva kell a töltelékbe tenni?
    Mekkorára kell nyújtani hosszra, vastagságra? Még sosem sütöttem bejglit, de idén már nagyon szeretnék! Köszönöm a választ előre is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mónika! :)
      Igen reszelve vagyis ledarálva, és akkorára nyújtom, hogy a tepsibe beleférjen, kb. egyforma hosszú lesz mindegyik oldala.

      Törlés
  40. Ez a számomra tökéletes bejgli recept. Már sokadik éve sütöm a te leirasod alapján kedves Barbi. Köszi!!! Az ideinek pedig épp most kezdek hozzá:-)

    VálaszTörlés
  41. Ez nagyon finom lehet és jó erecept!!! Ilyesmi az enyém is, habár én 1 kg lisztből 8 rudat sütök. 50 dkg mák és 50 dkg dióval készül a töltelék. Csak először volt nehéz a nyújtás, de hamar belejöttem, nem szakad és még csak nem is reped meg a tészta, sok töltelékes, nagyon finom! Minden évben így sütöm, van, mikor karácsony után is még egy ilyen adagot! A már kikísérletezett, családi receptek a legjobbak! Boldog Ünnepeket kívánok Mindenkinek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Liz, olyan nagy öröm nekem, hogy még mindig írtok! ♥
      Legyen boldog karácsonyotok!

      Törlés
  42. Boldog karácsonyi készülődést mindenkinek. Kb. 2 éve találtam rá erre a bejgli-receptre és ez bizony fenomenális. Nagyon sok bejgli-receptet próbáltam, de ez a legjobb.Köszönet érte. Kiss Lászlóné Kati

    VálaszTörlés
  43. Perfectly written articles, Really enjoyed reading through. Please visit my web site.바카라사이트

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...