2014. augusztus 3., vasárnap

Hartyáni krémes

Nagyon finom krémes süteményt mutatok, már többször elkészült, mert nem bonyolult, bár lehet annak tűnik. :)

 
 

Tésztához:

  • 350 g liszt
  • 100 g cukor
  • 2 evőkanál méz
  • 80 g vaj
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 evőkanál kakaó
  • 2 tojás

Krémhez:

  • 1 l tej
  • 3 csomag főzős vaníliás puding
  • 150 g vaj
  • 200 g porcukor
  • kb. 18 db babapiskóta
  • 100 ml kávé
  • 1 evőkanál rum

Díszítéshez:

  • porcukor


Elkészítés:
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  2. Vízgőz felett összemelegítjük a vajat, a mézet, a cukrot, a kakaót, és a tojásokat, várjuk meg míg a cukor elolvad, akkor már jó.
  3. A tűzről levéve, hagyjuk langyosra hűlni majd adjuk hozzá a szódabikarbónával elkevert lisztet, amivel puha tésztává gyúrjuk.
  4. Ha szükséges adjunk hozzá még 1-2 kanál tejet, ha tömörnek éreznénk a tésztát, nekem nem volt rá szükségem.
  5. Ketté vesszük és az egyiket gáztepsi hátuljára helyezett sütőpapíron kinyújtjuk majd 180 fokon 10 percig sütjük.
  6. Ugyanezt tesszük a tészta másik felével.
  7. A krémhez a pudingot a cukrot egy kevés tejjel csomómentesre keverjük, majd a többi tejjel sűrű krémmé főzzük.
  8. Hűtsük ki, majd az 1-2 evőkanál porcukorral habosra kevert vajjal dolgozzuk össze.
  9. Az egyik lapot kenjük meg a krém felével, majd a tészta rövidebb oldalával párhuzamosan kávéba mártott babapiskótákkal rakjuk ki.
  10. A  krém másik felét is rásimítjuk, végül a másik tésztalappal beborítjuk.
  11. Hűtőbe tesszük egy éjszakára, majd másnap porcukorral meghintjük és felszeleteljük.
  12. Van amikor csokoládét teszek a tetejére.
 
 
Jó étvágyat!

12 megjegyzés:

  1. Barbi ez csodás, én még nem ismertem, vittem is a recit! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép ez a süti! Más néven van hasonló receptem, de még nem sütöttem...

    VálaszTörlés
  3. Mutatós és fincsi sütemény! Kell ennél több? :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Barbi!
    Annyit receptedet kipróbáltam,de sosem írtam.Most úgy gondoltam itt az idő :-) A kedvenc bloggerinám vagy :-) A receptjeid úgy jók ahogy vannak,nagyon szereti az egész család :-) köszönöm,hogy megosztod velünk !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani, olyan nagy öröm számomra mikor ilyen kedves leveleket kapok! Köszönöm szépen és további jó sütés-főzést kívánok a családod megelégedésére! :)

      Törlés
  5. A tepsi mérete engem is érdekelne. Köszi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...