2014. július 12., szombat

Sárgabaracklekvár

A meggylekvár után tettem egy próbafőzést a sárgabaracklekvárból. Két kis üveg lett belőle, és ma végre kinyitottam az egyiket, hát komolyan büszke vagyok! :) Képzeljétek el, hogy a konyhámban már vár egy jóval tetemesebb mennyiségű barack, ami arra vár, hogy lekvárrá váljon. :)) Szóval holnap újra lekvárfőzés! :)

 
 

 Hozzávalók:
  • Sárgabarack, kimagozva, meghámozva kell megmérni és ahány kiló annyiszor 300 g cukor (lehet kevesebb is, ízlés szerint)
  • Celofán
  • Tiszta üvegek

Elkészítés:
  1. Szóval a barackot átmossuk, majd vizet forralunk egy nagyobb lábosban. A barackokat kevesebb mint egy percre beletesszük, így a héja könnyen eltávolítható lesz.
  2. Ezután kimagozzuk, majd késes aprítóban összevágjuk.
  3. Hogy milyen állagúra vágjuk az attól függ, hogyan szeretjük a lekvárt, darabosan, vagy krémesen.
  4. Tehát az összeaprított barackot és a cukrot feltesszük egy nagy lábosba főni, közepes, de akár nagy lángon is lehet, plusz lángterelő karikán.
  5. Folyamatosan kevergessük mert könnyen odakap.
  6. 30-40 perc alatt elkészülhet egy kisebb adag (1-2 kg), de inkább a sűrűségre hagyatkozzunk, mert a befőzött barack mennyisége, más-más időt igényel. Kb. közepes sűrűségű, krémszerű állaga legyen, de, ha keményebbet szeretnénk tovább lehet főzni. Ha azt érezzük, hogy gyorsan lekap az alja inkább vegyük kisebb lángra és ne hagyjuk magára!
  7. Ha elkészült akkor a tiszta üvegekbe töltjük, az üveg szájára egy celofánt helyezünk, majd szorosan rátekerjük a fedelet.
  8. 5 percre fejjel lefelé fordítjuk, majd újra talpra állítjuk és újságpapírba csomagolva egy meleg, törölközőkkel vagy plédekkel bélelt helyre tesszük, jól betakargatjuk, vagyis száraz dunsztba tesszük, hogy szép lassan hűljön ki. Egy-két napig békén hagyjuk, majd a tetejüket szép vászonnal és szalaggal leköthetjük, hogy a kamra polcon szépen mutassanak.
 
 
 
 Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. De belejöttél a lekvárfőzésbe:-) Nagyon szép lett a színe, besegítenék a kóstolgatásba:-)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű színe lett! Nekem 22 üveggel készült. Mire megpucoltam.... De úgy szeretjük!

    VálaszTörlés
  3. Én kicsit megfőzöm és paradicsompaszirozón ledarálom,máris megszabadulok a héjától.

    VálaszTörlés
  4. Évekig szedegettem le a héját, aztán egyszer kipróbáltam úgy, hogy rajta hagytam (nagymamám csinálta régen így) és azzal együtt aprítottam. Szétfő teljesen, egyáltalán nem érezni benne, bár a lekvár egy kicsit sötétebb színű lesz, de ugyan olyan finom. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...