2014. április 19., szombat

Őszibarack sütemény - a lagzik üdvöskéje

Megint egy lagzis süteményt sütöttem, mert nagyon szereti a sógornőm és szerettem volna meglepni vele. Apa a kristálycukrot - pont mint a porcukrot - sidorgatta a külsejéről, de ennek ellenére még nála is nagy sikere volt. Össze sem lehet hasonlítani a lakodalmakban fellelhető változattal!! :) Rengeteg krém került bele és finom ízletes, lágy lett, így még én is jóízűen megettem.

 
 


Hozzávalók kb. 12 db-hoz:
  • 400 g liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 100 g puha vaj
  • 1 db tojássárgája
  • 20 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • annyi tej, hogy összeálljon a tészta kb. 1dl

Hozzávalós a töltelékhez:
  • a tészta kivájt belseje kézzel szétmorzsolva
  • 100 g porcukor
  • 100 g puha vaj
  • 1 púpozott evőkanál kakaópor
  • 2-3 evőkanál baracklekvár
  • 50 ml rum

Dísztítéshez:
  • kristálycukor
  • természetes ételszínezékek, piros, sárga és zöld kicsi vízzel keverve
  • kicsi buxus levelek

Elkészítés:
  1. A lisztet a sütőporral összekeverjük.
  2. A puha vajat a cukrokat, tojássárgájával habosra keverjük, majd felváltva hozzáadjuk sütőporos lisztet és a tejet, eleinte géppel, aztán kézi gyúrásra váltva.
  3. Könnyen kezelhető puha de nem ragadós tésztát kapunk amiből 26 db egyforma golyót formázunk és sütőpapiros tepsire sorakoztatjuk őket. Nem kell lelapítani őket, mert majd terülnek. 15 percig sütjük előmelegített sütőben 180 fokon (gáz 3-as fokozat).
  4. Előfordulhat, hogy néhányan kirepednek, de ha túlsütjük biztosan ez történik.
  5. A kész  félgömbök alját egy éles hámozókés segítségével kivájjuk, de még melegen, mert hűlés után széttörhetnek.
  6. A kivájt darabkákat jól szétmorzsoljuk, ráöntjük a rumot.
  7. A puha vajat a cukorral habosra keverjük, majd a lekvárt is beledolgozzuk végül a kakaót (óvatosan), és a rumos morzsát is belekeverjük.
  8. A krémmel betöltjük a félgömböket és összeragasztjuk őket. Érdemes hűtőbe tenni, hogy a krém megszilárduljon. Ezután a barackokat vegyesen megfestjük mindegyik színnel és kristálycukorba forgatjuk. Buxus levelet helyezünk rá díszítésnek.
 
 
 Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. De sokat ettem én is a vidéki lagzikban ebből a süteményből gyerekkoromban. Azóta sem találkoztam sehol vele. De jól mutat, hogy ilyen félig érettre készítetted. Áldott, szép húsvétot kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Hogy mennyit megettem belőlük gyerekkoromban a régi lagzikon! :) :)

    VálaszTörlés
  3. Csodálatosan szépek és még soha nem hallottam róluk. Kész mestermű!!! De nekem nagyon bonyodalmasnak tűnik az elkészíteése, néhány részlet nem is egészet tiszta, szóval én ezt biztosan meg sem próbálom, mert alapjában sütésbéna vagyok. :-) üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flögi, aranyos vagy, nem hazudok, tényleg babra munka, de megéri a fáradtságot, mert irtó finom! :)

      Törlés
  4. Csodaszépek a bbarackjaid ! Anno mi is sokszor sütöttük Anyuval, de egyedül még nem volt elég türelmem az elkészítéséhez! :) Kellemes Ünnepeket Nektek !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marika! Ami késik nem múlik, még megsütheted! :) Nektek is kellemes Húsvétot kívánok! :)

      Törlés
  5. Gyönyörűek lettek :))

    Csibe, nyuszi tarka-barka barikán a csengő rajta.
    Küldünk nektek, hímes tojást , kölni vizet és áldomást.
    Nárciszt a ház asszonyának, sonka, tormát az urának.
    Velős csontot a kutyának. Áldott, békés ünnepet a háznak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, de kedves vagy!!! Nagyon vidám és szép kis vers, köszönöm szépen és Nektek is kellemes húsvétot kívánok!! :)

      Törlés
  6. Nagyon guszta! Én is meg probáltam de nem sok sikerült,nagyon hamar szetrepedt.A tiéd istenien néz ki!


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Henrietta nagyon szépen köszönöm és megsúgom, hogy nálam is repedt ki jó pár, de a festés és a kristálycukor összefogta, leplezte. :)

      Törlés
  7. Imádom, gyerekkoromban ez volt kedvenc lagzis sütim. Kár, hogy nem készíthetem el, nálunk nem fogy el, a férfisereg mostanában végképp nem eszik semmi liszteset, egyedül meg nem tudnám én sem elfogyasztani!
    Áldott Ünnepeket Nektek, leánykák sok tojást festettek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi! Meglepve olvasom, hogy pont a fiúk nem eszik az édességet? :) Nem baj biztosan így is finomakat készítesz nekik! Köszönöm szépen és Nektek is kellemes Húsvétot kívánok! :) Ja, a lányok most nem festettek tojást, majd talán jövőre. :)

      Törlés
  8. Kedves szomszédasszonyom ilyet sütött anno az én esküvőmre, nagyon finom volt! Azóta sem ettem :D De megkóstolnám!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska, biztos vagyok benne, hogy nem csalódnál! :)

      Törlés
  9. Jaj, de szépek!! Imádom, de nagyon rég ettem ilyen sütit! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...