2014. február 1., szombat

Kókuszkocka - Lamington szelet

Újabb példa arra, hogy az egyszerű sütemény is lehet gyönyörű és finom! Egyébként fontosnak tartom elmondani, hogy ennek a süteménynem nem a hagyományos piskóta az alapja és bűn azt a fajtát, a klasszikus Kókuszkocka névvel illetni. Az eredeti recept vajas, mézes kevert tésztával készül és vajas, kakaós, rumos csokoládé adja a mázat. Egyszerűen megunhatatlan, és tökéletes.
A férjemet kellett volna látnotok mikor végre megkóstolta! :)))
Gyerekkoromban sokszor került az ünnepi, de akár egy sima hétvégén is az asztalra. Én most sütöttem először ezt az eredeti verziót, biztosan nem utoljára!
A receptet még anno Aledától másoltam ki, úgyhogy köszönöm szépen itt is! Nem csalódtam (most sem)!!!


Hozzávalók a piskótához:
  • 170 g cukor
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál méz
  • 50 g vaj
  • 300 g liszt
  • 2 dl tej
  • 1 teáskanál szódabikarbóna

Csokoládémáz:
  • 200 g vaj
  • 170 g cukor
  • 4 evőkanál kakaó
  • 6 evőkanál tej
  • 2 evőkanál rum
  • 200 g kókuszreszelék
 Elkészítés:
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük és a (40 x 23 cm-es) tepsit sütőpapírral béleljük. Lehet kisebb is a sütőforma, úgy magasabb tésztát kapunk.
  2. Robotgéppel a tojásokat a cukrot, mézet és a puha vajat habosra keverjük.
  3. A szódabikarbónás lisztet a tejjel felváltva kisebb adagokban a krémbe keverjük.
  4. A tepsibe simítjuk és kb. 20 perc alatt készre sütjük.
  5. Mikor már langyos a piskóta, elkészítjük a csokoládémázat.
  6. A tejet a vajat  egy nyeles lábosba összeolvasztjuk, majd hozzáadjuk a cukorral összekevert kakaót és összeforraljuk, majd belekeverjük a rumot.
  7. A  piskótát kockákra vágjuk, beleforgatjuk a csokoládéba és a kókuszreszelékbe.
 
Itt a tésztán jól látszik, hogy méz is került bele, mert szép aranyszínű lett, főleg a szélei és a teteje!
 
Jó étvágyat!

13 megjegyzés:

  1. Hú de szép! Ezt a kókuszkocka receptet keresem én is. :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is mindig mézes tésztával készül, így az igazi és nagyon finom! :) Látszik a fotókon, hogy mennyire finomságos! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépre és finomra sikeredett :) A nagymamán szinte teljesen így készítette :)

    VálaszTörlés
  4. De formás kockák! Nekem is hasonló receptem van, az összetevők ugyanazok, az arányok különböznek. De nekem sötétebb szokott lenni a tésztája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szódabikarbónától a tészta sötétebb, ha túlsütik, sütőporral érdemesebb!

      Törlés
  5. Én csak a mézes változatot ismertem :) Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  6. Párom nagy kedvence a kókuszkocka. Ő sem tudja megunni. Nekem mézes tészta receptem van hozzá. Biztos nagyon finom ez a változat is...

    VálaszTörlés
  7. hip-hip-hurrá! köszönöm Neked! nem szokásom kommentet írni, ki sem próbáltam még a receptedet, de önmagában azért, hogy tiltakozol a piskótás verzió ellen hálás köszönet!

    VálaszTörlés
  8. Most készítettem először kókuszkockát, de tökéletes lett és annyira finom!!!! :) :O Ez a recept nagyon szuper! Köszönöm

    VálaszTörlés
  9. Nagyon pontos, jó recept. Évek óta készülök ilyen sütit csinálni. Jól sikerült. Köszönöm

    VálaszTörlés
  10. Mézes süteményekhez a szódabikarbóna szokott lenni. Ez nagyon finom tészta. Klári

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...