2014. január 17., péntek

Méteres kalács - Kintekunta

Karácsonyra szerettem volna az ünnepi asztalra ezt a színes, csíkos süteményt. Nem jött össze... Anyukám sütötte gyerekkoromban, aztán férjem anyukája régebben, évekig. Most én is kipróbáltam, nem bonyolult, főleg, hogy a tésztákat előző este megsüthetjük, másnap pedig megfőzzük a krémet és összeállítjuk a rudakat.
A színe csak azért lett ilyen élénk, mert megszaladt a kezem a meggyleves üveggel! :))))

 

Hozzávalók a tésztához:
  • 4 tojás
  • 200 g cukor
  • 100 ml olaj
  • 100 ml meleg víz
  • 250 g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 púpozott evőkanál kakaópor

Krémhez:
  • 300 g porcukor
  • 2 csomag puncs vagy eper ízű pudingpor
  • 250 g puha vaj
  • 600 ml tej
  • 2 evőkanál rum

Csokoládé bevonathoz:
  • 300 g étcsokoládé
  • 2 evőkanál olaj



 Elkészítése:
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  2. Az őzgerincformákat kivajazzuk és lisztezzük.
  3. A tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd a vizet és olajat is hozzáadjuk, utoljára pedig a sütőporos lisztet is hozzákeverjük.
  4. A tészta felét az egyik formába öntjük, a másik felébe pedig belekeverjük a kakaóport és a másik formába simítjuk.
  5. 180 fokon sütjük kb. 30 percig, tűpróbáig.
  6. Ha megsült fordítsuk ki a formából, és hagyjuk kihűlni, majd szeleteljük fel a bordák mentén.

Krém elkészítése:
  1. A vajat habosra keverjük a porcukorral és rummal.
  2. A pudingot először egy kis tejjel keverjük csomómentesre, majd a többi tejet hozzáadva krémet főzünk.
  3. Ha már langyos a puding, keverjük a vajas krémhez.
  4. Egy hosszú tálra tegyük a süteményszeleteket, világos-kakaós felváltva a krémmel összeragasztva. Kettő rudat készítsünk.
  5. A csokoládét az olajjal, vízgőz felett olvasszuk meg félig, majd a gőzről levéve kevergessük tovább olvadásig.
  6. Vonjuk be vele a sütemények tetejét és tegyük hűtőbe, hogy szépen megdermedjen és összeérjen a sütemény.
  7. Tálaláskor forró vízbe mártott késsel, ferdén szeleteljük, akkor lesz ilyen szép mintája.
 
 
Jó étvágyat!

20 megjegyzés:

  1. A nagymamám nagyon jól csinálta. Imádtam gyerekként, de emlékszem, sosem szívesen csinálta, mindig mondta, hogy túl macerás, így én meg sem próbáltam sosem, mert nekem a sütés totálisan a gyengém, a főzés az erősségem. :-) Amúgy csomó ember nem is ismeri a méteres kalácsot. üdv

    VálaszTörlés
  2. De nagyon szeretem én is. Csoda jó pofa, hogy ilyen élénk lett a színe, csak úgy vonzza a tekintetet meg a kezemet is, csak kár, hogy nem érem el.

    VálaszTörlés
  3. Gyerekként én is oda voltam érte, de én még nem sütöttem ilyet:) Gyönyörű lett a süti is meg a képek is, sütésre csábítanak:) Szép hétvégét nektek Barbi:)

    VálaszTörlés
  4. A 90-es évek elején oriási sláger volt nálunk, de azóta se sütöttem, pedig milyen finom!

    VálaszTörlés
  5. Képzeld el, még soha nem ettem és soha nem készítettem, de mindig nézegetem, ha valahol látom, a tiéd különösen nagyon szép, isteniek a színei, vittem is a receptet, meg fogom csinálni, muszáj kipróbálnom, hogy tényleg olyan finom-e, ahogy mondják, meg ahogy a látvány ígéri, ha két nagy rúd van belőle, eléggé kiadós, mármint sok van belőle igaz? :-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sok lesz belőle, biztosan elég lesz, ha a lányok is hazalátogatnak! :) A színe azért ilyen szép, mert meggylevet löttyintettem bele a tej egy része helyett, hogy a fotózáshoz szép színt kapjak. :)) Nyugodtan elhagyhatod. :)

      Törlés
  6. Ünnepi színekben pompázó!!!

    VálaszTörlés
  7. En is nagyon szeretem, bar meg csak egyszer sutottem. :) Gyonyoru szine van a rozsaszin kremnek! Igazi gyerkocoknek (is) valo suti. :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szerettem gyerekként, de az én mamám főtt krémmel készítette nem pudinggal. Vad a színe valóban de tetszik! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A főzött krémnek valóban nincs párja, én is jobb szeretem, ez a pudingpor megkönnyíti a dolgunkat, lassan leszokom róla. :)

      Törlés
  9. Nagyon szép lett, nekem tetszik ez az élénk szín :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta, valamit ki kellene találnom arra, hogyan lehetne paleosítani :D

    VálaszTörlés
  11. Hú de gyönyörű színe van a pudingnak!!!! És hú de régóta készülök erre a sütire :)

    VálaszTörlés
  12. Oooobl barcsak lenne ozgerincformam,imadom ezt a sutit!

    VálaszTörlés
  13. Néha jót tesz, ha megszalad az ember keze. Csodás a színe, jól áll a sütinek. Gondolom az íze is ilyen plusszos! Isteni!

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm szépen lányok, kedvesek vagytok!!! :)

    VálaszTörlés
  15. Szia!

    Akkor egészen biztosan nem verted fel a fehérjét habnak, hanem az egész tojásokkal dolgoztál. Most mindenkinél e témában érdeklődöm:-) mostanában kellene (a technikámmal :-) a megszoknom, hogy így is működik, így is könnyű lesz a tészta, de sok év alatt úgy berögződött a régi módszer, hogy mindig kétségeim vannak.
    Próbáltam már, amiben nincs olaj, meg víz, az tökéletesen sikerült, de előbb-utóbb ezt is tesztelnem kell.
    Ja és tényleg dob rajta a színe, lehet a tej egészét meggylére cserélem :-)
    Gratulálok a sok szépséges finomsághoz, amiket rendszeresen produkálsz. :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...