2013. szeptember 19., csütörtök

Citromos töpörtyű krém

Húúúú, mikor megláttam Mézigörlnél a töpörtyűkrémet, tudtam, hogy másnap én is készítek, bár libatepertőt itt sajnos - sok mindennel egyetemben -, nem lehet beszerezni, de nagyon finom disznótepertőt kaptam a hentesnél. Még magában is isteni volt, pedig én üresen sosem ettem volna meg. Szóval Ő egy igazi paleos kence, paleos kenyérre kenve lilahagymával este vacsorára is büntetlenül ehetjük! Ezen biztos sokan megdöbbennek, de egy ilyen vacsival bizony lehet fogyni és még egészséges is! Persze csak akkor, ha a nap minden szakában betartjuk a paleo irányelveit.

A fotózáshoz használt olíva színű tálkát Sütni Főzni webáruház biztosította. Akinek tetszik vagy szereti az igényes és szép kerámiákat annak ajánlom figyelmébe ezt az oldalt. Amennyiben érdekel titeket egy kedvezményes vásárlás, akkor itt a jobb oldali sávban a SütniFőzni emblémánál megtaláljátok a feltételeket.


Hozzávalók:
  • 340 g vagy 3 nagy marék töpörtyű
  • 120 g kókuszzsír vagy kacsa, liba, sertészsír
  • 1-2 evőkanál citromlé
  • 1 kis lila hagyma apróra vágva
  • 1 kis csokor petrezselyem vagy 1 evőkanál szárított
  • só, bors
 

Elkészítés:
  1. A töpörtyűt a zsírral késes aprítóban krémesre daráljuk.
  2. Az apróra vágott lila hagymát és petrezselymet kanállal hozzákeverjük, majd a citromlével, sóval borssal ízlés szerint ízesítjük.
 
 Jó étvágyat!

10 megjegyzés:

  1. Barbi, ez nálad is csúcs. Azt azért elmondom, hogy anyósoméktól most kaptam több mint egy kg sertés tepertőt, szóval, még csoki helyett is ezt eszem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holnap akarok még venni, hogy csak úgy magába is eszegessem! :))))

      Törlés
  2. Szemet gyönyörködtető! Tízóraira jól esne :)

    VálaszTörlés
  3. Rég nem vásároltam töpörtyűt, de úgy látszik a hűvösebb levegő beálltával kezdjük is kívánni. No meg a csodás fotód is besegít:-) finom étel, legközelebbi vásárláskor kerül a kosaramba.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta képek, nem mondom! De képzeld, lehet soha többet nem eszem majd töpörtyűt... A betegségem előtt utoljára töpit ettem és azóta, ha rá gondolok is rosszul vagyok tőle. Furcsa képzeleti dolog... De azért finom lehetett. Régen nagyon szerettem én is.... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj Kriszti van még sok finom dolog, az is lehet idővel majd újra kedved szottyan rá! A lényeg, hogy rendbe jöjj és jól legyél! Puszillak!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...