2013. április 16., kedd

Próbálkozás - Gyors fehérkenyér - Gluténmentes, Paleo

Most lehet furcsának fog tűnni, de hosszú idő után mégis rászántam magam egy-két próbára a Paleo étkezés terén. Ennek a táplálkozásnak a lényegét tartalmazó első könyvem már egy éve arra várt, hogy beleássam magam. Aki esetleg gluténérzékeny, vagy a családjában, baráti körében előfordul ez a probléma, azoknak jó kis recepteket hozok majd.
Természetesen lesznek majd hagyományos recepteket is, de azt hiszem egy darabig, de lehet, hogy végleg itt ragadok a liszt, cukor és részben tejmentesség állapotában. Nem tudom mennyire lehet változatos ez az étkezés, a számomra oly fontos édességek hiánya lehet problémát okoznak majd.

Ezért is jelentkeztem olyan ritkán, mert ezzel voltam, vagyok most elfoglalva.
Elsőként egy gluténmentes kenyeret hozok Elmira oldaláról, mert a kenyér nélkülözhetetlen alapélelmiszer a számomra és muszáj pótolnom valamilyen formában.
Az alapanyagokat a Biobolt e-tár oldaláról szerzem be.

 
Hozzávalók:
  • 3 dkg mandulaliszt
  • 3 dkg kókuszliszt
  • 3 dkg szezámliszt
  • fél kiskanál szódabikarbóna vagy egy kiskanál sütőpor
  • 3 tojás
  • 2 dl víz
  • 1 csipet só

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  2. A liszteket átszitáljuk és összekeverjük a szódabikarbónával és sóval.
  3. A tojásokat a vízzel felverjük és habverővel összedolgozzuk a lisztekkel.
  4. Sütőpapiros tepsire vagy gyümölcskenyérformába öntjük, és kb. 30 perc alatt megsütjük. 
  5. Nem nagy kenyér lesz, de az első próbálkozás után, ha bevált a kenyér, akkor már dupla adagot is készíthetünk.
Az itt látható finomságok is bizonyítják, hogy igazán finom ebédünk volt! :)
A tejföl és a pár szem borsó kivételével már egész Paleos, de, hogy gluténmentes az biztos! :)

 Jó étvágyat, jó próbálkozást!

9 megjegyzés:

  1. Nagyon egészséges vacsora. Szerintem nagyon ízlene...Hála Isten a családban nincs semmi érzékenység, de biztos nagy fejtörést okoz egy ilyen ember táplálása...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszti! Bizony nagy áldás, hogy mi nem ismerjük közelebbről ezt a betegséget!

      Törlés
  2. Szuperül néz ki, mostanában én is próbálgatok paleós recepteket, csak úgy, kíváncsiságból. Hozzá tudnék szokni, de a család már más tészta:) Csak nekem a tejtermékek nagyon hiányoznának, bár már annak is vannak egész jó alternatívái.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. trollanyu pont í tejtermékek miatt aggódom én is, mert a napi 2 pohár tejem nagyon hiányzik! Azért egy rendes szelet fehér kenyér is lecsúszna néha. :)
      Köszi, hogy benéztél!

      Törlés
    2. Kedves Barbi! Nem gondoltam volna, de beleszerettem a zablisztbe. Isteni, édes, könnyű. Tudom, hogy kompromisszumos a paleóban, de a tejnél ezerszer finomabb és könnyebben is emészthető. Így, pohárral lehet inni. 550 Ft-ért lehet kapni.

      Törlés
  3. Ezt az ebédet bármikor szívesen elfogyasztanám:-) kíváncsian várom a paleós receptjeidet. Diétázni, léböjtöt tartani szoktam, de ezzel a módszerrel még nem próbálkoztam.

    VálaszTörlés
  4. Köszi szépen a receptet, elkészítettem, igaz egy picit változtattam rajta. (http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2013/06/paleo-kenyer.html)

    VálaszTörlés
  5. Jól sikerült szép lukacsos,én most csinálom ez alapján...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...