2012. június 29., péntek

Dukan diéta azoknak akiknek eddig semmi nem vált be.

Gabi (Csokis Málna blog) adta az ötletet az új diétájával. Méghozzá, hogy megosszak Veletek egy számomra is egészségesnek tűnő és könnyen betartható diétát, ami nagyon hasonlít az én napi 5x keveset hitvallásomhoz, csak a bevezető szakaszok vannak szigorúbbra véve. És mert tudom sokan szeretnétek fogyni így a bikiniszezonban, és biztos sokan sokfélét ki is próbáltatok már!
Lehet valakinek pont ez a módszer lesz a szimpatikus, betartható és megvalósítható.
Állítják, hogy Pippa Middleton is a dr. Dukan diétájának köszönheti tökéletes formáit és arányos alkatát.



Pippa tényleg bombázó, de azért én még mindig azt állítom, hogy a mozgás nélkül senki sem nézhet ki így!
Ráadásul a mozgás fiatalon tartja a sejteket és a szöveteket, nem öregszünk olyan iramban, és a testmozgás alatt történő izzadással méreganyagokat veszítünk. A rákos sejtek kialakulásának is kisebb az esélye, csökkenti a depresszióra való hajlamot, boldogsághormonokat termel.
A sport pozitív tulajdonságai nem csak a testre, hanem a lélekre és szellemre is hatnak, ha életünk részévé válik az megelőző hatással bír a betegségekkel szemben.
Viszont az tény, hogy a fogyásban csak az étkezés megreformálása hozhat eredményt, a mozgás már csak hab a tortán, vagyis dögös, feszes formáink lesznek!

Tehát a Dukan diéta lényege:

Az első szakaszban csak fehérjét ehetsz, tehát tejet, tejtermékeket, fehér húsokat - ezeket azonban tulajdonképpen mennyiségi korlátozás nélkül. Ez a diéta megalapozó szakasza, ekkor a leglátványosabb a fogyás. Ha csak öt kilót akarsz ledobni, akkor két napig kell követned a protein alapú étrendet, ha tízet, akkor három, ha pedig 20-at, akkor öt napig tart a felvezető szakasz.

A második szakaszban már ehetsz friss vagy grillezett zöldségeket, salátákat is, de szigorúan csak zsírszegény joghurtból vagy olívaolajból készíthetsz rájuk öntetet. Ezt a periódust addig tartsd, amíg el nem éred az ideális súlyt.

Ha már nem szeretnél többet fogyni, a harmadik szakaszba léphetsz. Nagyon fontos, hogy ne engedj a kísértésnek, és ne hagyd abba a diétát, mondván, elérted a célodat, mert akkor a kilók gyorsan visszakúsznak. A normál étkezésre való szakaszos visszatérés garantálja, hogy nem hízod vissza a leadott súlyt.

A harmadik szakaszban már egy kevés szénhidrátot is ehetsz: naponta egyszer gyümölcsöt, napi két szelet teljes kiőrlésű kenyeret és hetente kétszer tésztát is. A szakasz hosszát a leadott kilók száma határozza meg, fél kilónként négy napig kell követned a korlátozott étrendet.

A negyedik szakaszba lépve visszatérhetsz a hagyományos étkezéshez, de hetente egyszer ezután is érdemes fehérjenapot tartani, amikor csak az első szakaszban engedélyezett dolgokat eszed, így nem kell félned a jojótól, és új alakodat hosszú évekig megőrizheted.


Mintanap az első szakaszhoz
Reggeli: 15 dkg zsírszegény túró, egy főtt tojás, 5 dkg csirkemellsonka.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, 10 dkg zsírszegény sajt.
Uzsonna: egy kis poharas kefir.
Vacsora: 15 dkg grillezett tengeri hal egy bögre zöldfűszeres joghurtöntettel.

Mintanap a második szakaszhoz
Reggeli: egy főtt tojás, 5 dkg pulykamellsonka, egy paprika, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre uborkasaláta.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta kenyér nélkül.

Mintanap a harmadik szakaszhoz
Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy paprika, egy bögre tejeskávé.
Tízórai: 5 dkg zsírszegény sajt.
Ebéd: egy bögre teljes kiőrlésű tészta paradicsomszósszal.
Uzsonna: 5 dkg sajt, két szelet pulykamellsonka.
Vacsora: egy nagy bögre tejes-gyümölcsös turmix.

Mintanap a negyedik szakaszhoz
Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy bögre zöld tea.
Tízórai: 5 dkg zsírszegény sajt.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet pulykasonka, 5 dkg túró.

21 megjegyzés:

  1. Jól hangzik. Csináltam már hasolmlót. Nálunk minden nyáron van 1-2 hónap diéta, ami többnyire abból áll, hogy nincsenek köretek. Eszünk mindenféle húst, halat, zöldséget sülve stb. de a krumpli, risz és tészta helyett mindig csak saláta van. ez eléggé be szokott válni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flögi akkor mégiscsak vannak olyanok akiknek ez vagy a hasonló étkezések betarthatók és bírhatók. Fb-n megoszlanak a vélemények, és én is inkább a mindent módjával, 5x keveset híve vagyok. Nagyon nehezen tűröm a szénhidrát megvonást!!! :)))

      Törlés
    2. Amit én csináltam nagyon régen, az ugyanez volt, de naponta, azaz első nap fehérje...stb. és a negyedik nap után előlről, négy napos turnusokban. Én 12 napig csináltam, nem volt terhes számomra és használt.

      Törlés
  2. Pont most olvastam róla pár napja és megtetszett. Csak az a rengeteg fehérje.....nem igazán szeretem a húsokat. Nálam első a zöldség, gyümölcs. De azért egy próbát megér.:)

    VálaszTörlés
  3. Azt azért nem tudom eldönteni, hogy az első szakaszban még pufi rizst sem lehet enni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az első szakaszban semmi szénhidrát és utána is csak zöldségekkel lehet szénhidrátot bevinni. De az első szakasz amúgy is rövid, pl. ha valaki méregtelenítő léböjt vagy gyümölcsnapokat tart azt is ki lehet bírni. Előfordulhat fejfájás, fáradtság, de sokszor a túlzott evés is fáradttá tesz, a kevés vízfogyasztás pedig fejfájást okoz. :))
      Ha kipróbálod, írhatnál róla, hogy bírtad! :)

      Törlés
    2. Valószínű hogy kipróbálom,csak az a sok fehérje aggaszt.MINDIG TELE VAN A HŰTÖM JOGHURTTAL,ÉS MÁR UNDORODOM TŐLE.a MÁSIK GOND HOGY AZ EPE MÜTÉT ÓTA HA TEJESET VAGY ZSÍROSAT ESZEK,bocs caps .lock.pár kanál után futás a w.c-be.és ha napi szinten joghurtot eszek 3 nap után borzalmas gyomor fájásom van.De valamit valamiért,kicsit gyorsabb lesz a diéta.Most jelenleg az is zavar ha valaki eszik.Ugy vagyok vele hogy elég napjában egyszer.Kávé,leves, és ha a víz nincs elém rakva elfelejte.Ez a változó kór.Sajna.De mivel minden a fejben döl el előbb ott kell rendet rakni.Szeretek sütni,főzni,kövérek is vagyunk,a lányaim szívesen elfogadják a diétát ha velük csinálom.De igére ha sikerül elkezdeni én is írok.

      Törlés
    3. A joghurtot és tejterméket minimálisra kellene csökkenteni vagy elhagyni, és javaslom a Paleo diétát amitől egészséges és karcsú leszel, bővebben itt olvashatsz róla! :)
      http://www.tenyek-tevhitek.hu/paleo-kezdoknek.htm

      Törlés
  4. Hétfőn máris kinyomtatom magamnak. Én a szétválasztóst csináltam, eléggé hasonlít hozzá! Köszi, hogy beírtad! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti nagyon szívesen! :)) Majd jelezd, hogyan bírod, érdekelne! :))

      Törlés
  5. Köszi a tippet :)Bár nem vagyok benne biztos, hogy bármilyen diétát be tudnék tartani :) Tényleg egyszerűbb a mindent módjával..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is az vált be Panna! :)) Csak mostanában a módjával történő étkezés nem megy! :))))

      Törlés
  6. Mindent kistányéron!!!!és némi torna!!!:):):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, és akkor mégis mindent lehet. Azért buknak meg az igazi "fogyókúrák" mert az ember úgy gondolja, egyszer élek, és jókat akarok enni! :)

      Törlés
  7. Csináltam ezt a diétát, nem volt könnyű, de elkezdtem fogyni. Akkor rámtört, hogy abbahagyom a cigit, az sem volt könnyű, de ment...De akkor vége szakadt a diétának és hirtelen felkúszott rám töméntelen kiló...

    VálaszTörlés
  8. Én úgy gondolom, hogy egyik drasztikus diéta sem jó. Sőt, amit általában diétának neveznek, az csak egy-egy rövid időre szól és nem egy életre. Azért nem is válhat valaki élete részévé, mert komoly megkötésekkel jár, amit az illető nem tud tartani. Ekkor jön a jojó effektus.

    A mértékletesség működhet sokaknál.

    De sok embernél nem csak az elhízás, hanem betegségek, mint a PCOS vagy az inzulin rezisztencia, vagy egyéb gázos problémák is megjelennek.

    Ezeknél az embereknél a mértékletesség sem jelent megoldást, nekik váltaniuk kell. És nem csak egy diéta idejére. A Dukán diéta csak egy időre jelent valószínűleg megoldást, de idővel visszahozza azokat az élelmiszereket, amiket nem kellene.

    Lisztes ételek, rizs, krumpli, cukor: ezek felelnek javarészt az emberek túlsúlyáért, és sok esetben komoly betegségeiért.

    Nem tudom, hallottál-e már a paleo életmódról. A fenti ételeket kizárja. De nem csak egy időre. :) A vércukorszint ingadozás kiiktatásával szép lassan el lehet indulni a fogyás, majd később a súlylenttartás útján. Mellékhatásként a táplálkozással kapcsolatos betegségek is megszűnnek, megszűnhetnek. :)

    Említetted, hogy mozgás nélkül nem lehet úgy kinézni, mint Pippa. Szerintem is fontos a mozgás. De a testfelépítésünk, súlyunk cirka 80%-ban függ a táplálkozásunktól és 20%-ban függ a mozgástól. A 20% annyit tesz, hogy aki vékony, az tónusos, szép izomzattal rendelkező, nem pusztán vékony. :)

    Látom, hogy csodás sütiket csinálsz! Huhh, jól néznek ki! De nagyon finom sütiket lehet magvakból, kókuszlisztből is csinálni természetes édesítőkkel. Igaz, időnként kihívásokkal kerül szembe az ember, de ezek áthidalhatók egy kis netes kutatással. :)

    Ahhoz pedig simán hozzá lehet szokni, hogy nem eszek tésztát, rizst, krumplit, kukoricát köretnek, hanem helyette nyers, párolt, főtt, sült zöldségeket, vagy nyers gyümölcsöket eszek.

    A cukor is könnyen kiváltható.

    A levesek nagy része ehető, ha nem teszel bele rántást. Vagy ha rántáshoz ragaszkodsz, akkor mondjuk kókuszliszttel teszed. És az étel ettől még nem lesz kókusz ízű. :)

    Én sose voltam elhízva, ennek ellenére szépen változott a testem, mióta így élek, azaz az elmúlt 8 hónap alatt.

    Ha érdekel ez a fajta életmód, akkor magyarul a tények-tévhitek (Szendi Gábor oldala), paleovital, és a panna cotta című weboldalakat érdemes olvasgatni, persze van még sok másik is. Angolul a primal, paleo és caveman diet kifejezésekre jön fel rengeteg találat, rengeteg ötlettel, recepttel.

    Remélem, nem veszi senki okoskodásnak, amit írtam. De hátha valakinek tud segíteni. :)

    VálaszTörlés
  9. Azt kifelejtetted, hgoy minden nap kell zabkorpát folyasztani, az első időszakban csak másfél kanálnyit, de ez úgy nő ahogy szakaszról szakaszra lépegetsz.
    Nagyon fincsi palacsinát és zabkását lehet belőle készíteni :)

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok én 5 napja kezdtem a diétát és fogytam is kilóra számítva 2.7 kg-ot . Annyi kérdésem lenne hogy centiben mikor mutatkozik meg a diéta hatása? Tudom kicsit türelmetlen vagyok , :) de szeretném tudni hogy mire számíthatok..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jolán, bevallom mivel én a kalóriaszámolóssal fogytam, erre nem tudom a választ, de szerintem pár hét múlva már biztosan, de a legjobb módszer, ha nem használsz mérleget és csak a nadrágok, szoknyák bőségére hagyatkozol, annál jobb igazolás nem is kell! :) Kitartást kívánok Neked a diétához! :)

      Törlés
  11. Hát, lányok, sztem pedig igenis a mozgás a legfontosabb eleme bármilyen változásnak. Még ha megköveztek is...
    Én 30 kg-t adtam le, kevesebb, mint egy év alatt, nem fogyókúrával, hanem akaraterővel, és a cél CSAK az volt, hogy jól érezzem magam. Mivel ehhez sport kellett, a mellékhatás pedig a fogyás lett. Jó, tény, mivel sportoltam sokat, sokszor pl. kihagytam a vacsorát (utólag tudom, nem lett volna szabad, mert megbűnhődöd), mert nem volt időm enni edzés előtt (hülyeségeket meg nem kívántam, pl. McDonald's), és kevesebb cukrot és finomított táplálékot vettem magamhoz (fehér rizs, fehér liszt, ...), mert nem kívántam a továbbiakban ezeket - ettem épp elég ideig.
    Ez 3 éve volt, de ismétlem, ha abbahagyom a mozgást, vagy lecsökkentem a heti 3x alkalom alá, egyből látszik a különbség. Más kérdés, hogy a közérzetem se jó ilyenkor.
    De lehet, hogy csak Ti vagytok szerencsés alkatok, és én nem ;-)

    Hogy mi ez a mozgás? Végülis mindegy, saját részről jóga, úszás (viszonylag intenzíven, de csak heti 1x), bicikli volt - mindenhova biciklivel mentem, még bevásárolni is. És lehetőleg hétvégén kirándulni :-)

    (megjegyzem, a Dukan-nal most szemezek, lehet, hogy kipróbálom, csak, hogy lássam a hatását)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletesen egyetértek azzal, hogy mozogni fontos, nagyon! :) De mozgással és a féktelen evészettel együtt már nem lehet fogyni. Te is írod, hogy a mozgás mellett megváltozott az étkezésed is. A szakemberek és a dietetikusom is az étkezést tartja elsődlegesnek a fogyásban, sőt, mozgás nélkül napi 5-i étkezéssel 10 kilót fogytam, tehát így is lehet, csak nem érdemes, mert sokkal szebb lesz a testünk, a bőrünk, jobb lesz a közérzetünk és egészségünk, ha sportolunk. Úgyhogy együtt mind a kettőt javaslom! :) Sok sikert Neked a Dukanhoz és köszönöm, hogy írtál! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...