2012. március 4., vasárnap

Csirkemájas zsemlével töltött tarja

A szülinapi ebéd főfogása ez a töltött tarja volt. Tegnap újra elkészült mert annyira finom, és hidegen kenyérrel abbahagyhatatlan. Most legalább fotó is készült róla. :)

Ovis beszoktatásról:
Anna nehezen viseli a bölcsi lecserélését ovira, minden reggel a nadrágomról kellet lefejteni, a hajamat is elkapta egyszer, annyira nem szerette volna, ha elmegyek, és szívszaggatóan üvöltve kérlelt, hogy maradjak vele. "Kéjlek ana majdj itt!!!" - valahogy így
Nehéz időszak, de a körülményekhez képest jól viselem, mert Esztivel már átmentem ezen, igaz 10 éve már, de tudom, hogy megszokja.

Az egy hetes óvodai beszoktatás, most megszakad mert Anna egy merő orrváladék (így írva nem olyan gusztustalan),  és a porszívó ilyenkor új értelmet nyer. Éjjel-nappal orrjárat takarítás folyik.
A hétvégi tervezett programok lefújva, de azért csodás, napos, tavaszi hétvégénk van!
Remélem Nektek is kellemesen telik a hétvégétek!! :)
Most pedig a recept.



Hozzávalók 5-6 főre:

  • 8 szelet tarja (lehet más hús is)
  • 4 db cs. máj
  • 3 zsemle
  • 2 tojás
  • 1 ek petrezselyem
  • 1 ek. házi ételízesítő
  • 1 tk. pirospaprika
  • 1 kis vöröshagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • tej
  • só, bors
  • kb. 8 szelet bacon szalonna
  • 6-8 krumpli


  1. A tarjaszeleteket klopfoljuk ki jó vékonyra majd sózzuk meg.
  2. A zsemléket áztassuk be tejbe, majd nyomkodjuk ki.
  3. A csirkemájat jól mossuk meg, majd késsel kaparjuk szét.
  4. Adjuk hozzá a zsemlét, tojásokat, petrezselymet, ételízesítőt, pirospaprikát, sót, borsot és dolgozzuk össze. A hagymákat felaprítva, kevés zsíron dinszteljük meg és, ha kihűlt keverjük az előbbi masszához. Ha túl lágy lenne bátran adjuk hozzá zsemlemorzsát.
  5. Minden hússzeletre tegyünk 1-2 ek. tölteléket és tekerjük fel majd fektessük az enyhén kizsírozott tepsibe. A krumplikat pucoljuk, mossuk, majd hosszába négy felé vagy, ha kisebbek kettő felé vágva, egy tálba sóval átforgatjuk, majd a húsok közé dugdossuk. Ha végeztünk, a húsok tetejét borítsuk be a szalonna csíkokkal.
  6. Lefedve, előmelegített, 190 fokos sütőben másfél órát sütjük, majd a fedőt levéve megpirítjuk.

Pillanatképek


32 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. Imádom a májas töltelékes ételeket.
    Megértelek a beszoktatás miatt,nálunk bölcsi beszoktatás van. Nem könnyű.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper étel, azt hiszem kipróbálom én is, imádom a májat! A lányod nagyon édes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, ha tudnád, hányan undorodnak a májtól, egyszerűen nem is értem. :DDD
      Köszi!

      Törlés
  3. Nagyon guszta a kajcsi!! Lánykádnak jobbulást (orrváladék mentességet;) ) Beszoktatáshoz pedig kitartást kívánok, mindkettőtöknek. Jó , hogy írsz erről is. Nekem is a második lesz, de Zolcsi fiam nem volt nehéz eset. Ő a 3. napon közölte, hogy anya nincs valami dolgod? Menj vásárolj, főzz aztán gyere értem. Kíváncsi leszek Dáviddal hogy lesz ez...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tündi én is hallottam ilyen könnyen beszokó kislányról, ott viszont 3 hét múlva jött el az oviutálat ideje! :) Remélem Dáviddal is olyan könnyű dolgod lesz mint Zolcsival! Drukkolok! :) Köszi!!

      Törlés
  4. Annyira ismerős a szituáció!!! De szerencsére már túl vagyunk rajta, Olivérrel volt hasonló nehézségem. Januárban volt nálam is Milos bölcsödei beszoktatása, vele viszonylag simán ment minden. Igaz 2 éven keresztül minden nap jött velem és Olivérrel reggel az óvodába, és délután mindig együtt mentünk Olivérért az óvodába. Így a helyzet ismerős volt neki :)
    A takonykór nálunk is itt van, sikerült úgy kezdenem a munkahetem Budapesten, hogy már szerdán telefonáltak, hogy vigyük haza Milost, mert beteg (köhögés, nátha, láz). Úgyhogy kitartást kívánok!
    A tarja egyébként nagyon gusztusos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, az biztos, hogy sokat számított Milosnak a napi tapasztalás a beszoktatásnál. Azt a Budapest bejárást hogy kivitelezed??? :DDD Bár a férjem is kb. 65 km-re jár dolgozni. :) Köszi, hogy írtál!! :)

      Törlés
  5. Nagyon tuti ez az étel. :) Ha máskor nem is, de egy szülinapra én is elkészítem. :)
    Édes a kislányod. Biztos megbarátkozik majd az ovis élettel is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi köszönöm aranyos vagy, remélem jelzel, ha elkészül! :))
      Annát nem féltem, inkább csak magamat sajnálom. :)

      Törlés
  6. Az tarja szuper jól néz ki:) A beszoktatáshoz kitartást kívánok. Végigcsináltam én is 3 gyerekkel, hát kicsit bele lehet őszülni:) Aztán pont mikor már jobb a helyzet, akkor támadnak a vírusok. Itt 1 évesen kezdik az ovit a gyerekek, addig van gyes, de jobban meg is szokják. Ezzel nem azt akaorm mondani, hogy ez jobb, nyilván a 1 éves gyerek lelekében is maradnak sebek, sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést, erről a gépemről csak itt tudok megjegyzést hagyni.

      Különben jövök én, nem tűnök el, csak mostanában kevesebb az időm... Elkezdtem a nagytakarítást pár napja, de csigamódon haladok Milán mellett, hisz' Ő az első mindig, és csak utána a takarítás. :) Remélem a jövő héten végzek a nagytakarítással, mert az utána lévő héten Anyukámnak segítek a tavaszi takarításban - egyszóval most takarítónő lettem, de egyszer talán a végére érek. :(

      A töltött tarjád fantasztikusan néz ki, rögtön arra gondoltam, hogy ezt el kell készítenem a római tálamban, szerintem isteni lesz benne. :)
      Imádom a kockás terítődet, na és a tavaszias húsvétot idéző dekorációd is nagyon tetszik! :)

      Annának jobbulást kívánok. Szerintem az ovi beszoktatással szépen haladtok - a leírtak és képek alapján. Bár biztos nem könnyű (kíváncsi vagyok, hogy 10 hónap múlva Milánnal hogy alakul majd ez a helyzet). Képzeld, Milán még nem volt beteg a 2 év alatt, eddig semmi vírust és náthát nem kapott el, nem fázott meg... Vasból van ez a gyerek, persze ha ovis lesz, biztos összeszed majd mindent, amit csak lehet - de ezt lehet, már írtam... :)
      Majd jelentkezem! :D :D

      Törlés
    2. Trollanyu, itt nem hiszem, hogy jó ötlet lenne az a rendszer, mivel az óvodák és bölcsik színvonala messze elmarad a tiéteknél. Oda valószínűleg szívesebben vinnék az itteni anyukák a gyerekeiket! :)
      Az is tény, hogy egy gyermeknek szerintem is otthon a helye 3 éves koráig, Esztimmel még megoldható volt. Köszönöm amit írtál!!! :)

      Törlés
    3. Gabi az időhiány úgy veszem észre mindenkit visszatart az újdonságok megosztásától! Hozzám is jöhetne valaki takarítani! :DD A családi ház pedig igencsak ad munkát a háziasszonynak, mi tudjuk!
      Köszönöm a tarja nevében is a dicséretet, nem csak jól néz ki, hanem hihetetlen finom úgyhogy kapd elő a római tálad, meglátod, abban is szuper lesz.
      Mire ideértem válaszolni Anna meg is gyógyult, ma újra oviba mentünk délelőtt, és volt üvöltés rendesen! :( Viszont mikor érte mentem lelkesen mesélte a napját és ugrálva rohangált, nagyon boldognak tűnt. bár valószínűleg az én látványomnak is köszönhetően! :))
      Különben a gyerekek a közösségbe kerülés előtt nemigen szoktak betegek lenni legalábbis nálam ez volt mindkettőnél, viszont utána rendesen megedződik az immunrendszerük, persze csak, ha hagyjuk és nem tömjük őket antibiotikumokkal, legtöbbször ok nélkül!! :)
      Na, köszi, hogy benéztél! :))

      Törlés
  7. Abszolút tavaszi hangulat van a fotókon! Lánykád gyorsan akklimatizálódik az ovihoz, már látható jelei vannak, első nap még talán félt az ismeretlentől :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska érzem, hogy nem lesz gond, megoldjuk ezt is Annával! Köszönöm a kedves szavaid! :)

      Törlés
  8. Guszta a husi, tetszik, hogy együtt sül a krumplival! :) Sok anyukától hallom, akiknek bölcsiből megy oviba a gyereke, hogy elég nehezen szoknak be az oviba. Pedig azt gondolná az ember, hogy ezeknek a gyerekeknek könnyebb a beszokás, hiszen már tudják, milyen közösségbe járni. De talán éppen ez a baj, hiányoznak a bölcsis társak és a gondozónénik?! Szurkolok, hogy Anna hamar megszeresse ovistársait és az óvónéniket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hankka ez így igaz a bölcsis gyerekekkel nehezebb az óvodakezdés, sőt mindig visszavágynak a bölcsibe. Eddig mindenkitől ezt hallottam. A bölcsibe, babusgatás, puszi-nyuszi van, az ovi már ridegebb környezet, bár én nagyon szerencsés vagyok mert Anna óvónénijei tündér aranyosak, ölelgetik, szeretgetik a kicsiket rendesen!!! Köszönöm, hogy szorítasz nekünk! Különben sokszor sütöm együtt a krumplit a húsokkal, nagyon finom és egyszerűbb mint külön köretet gyártani! :))

      Törlés
  9. Imádnivaló a kis Lánykád! Már előre félek, hogy milyen lesz, mikor az én Kicsim megy oviba! :) A tarja nagyon gusztusos, mint mindig! :) A fotóidról süt a boldogság! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki olyan szépeket írsz, nagyon jólesik! Az ovibeszoktatásnál hidd el van rosszabb is! :)

      Törlés
  10. Anna tündéri a képeken, jobbulást kívánok neki. Nagyon finomságos ebédet készítettél, jó ötlet a krumplival együtt sütni.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi köszönöm Anna jobban van! A hús és krumpli együtt sütése pedig idő spórólás, arról nem is beszélve, hogy nagyon finom az így elkészült krumpli. :)

      Törlés
  11. Élmény látni,milyen élvezettel harap a szendvicsbe.Jobbulást a kis Annának!!!
    Nagyon guszta a tarja,mint minden amit hozol!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik a tarja tölteléke, meg a pirosra sült krumpli:-)
    Az oviba való beszoktatás nálunk a Fiúnál volt nehezebb, átsírta a kiscsoportot. Soha nem, amikor otthagytam, hanem később, meg mikor érte mentem. a Lány meg már első nap elvolt nélkülem, simán otthagyhattam. Most látom másik szemszögből is, most van két frissen beszokott gyerekünk, mindkettő lebetegedett egy-kettőre:-( De amúgy nem volt gond, sírás-rívás velük. Neked kitartást, mert azt hiszem, az Anyukának nehezebb...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi szerencsére nálam később már nem sír csak mikor otthagyom, de akkor nagyon. Még az óvónénit is meglegyinti mérgében! :) Köszi a biztatást! :)

      Törlés
  13. Megszokja szépen az ovis életet. Látom azért kezd már belejönni a napi rutinba. Ha jó az óvónéni, akkor sokkal könnyebb...A tarja nagyon fincsi, épp mondja a kolléganőm, hogy ő ki szokta rántani. Nagyon Húsvéti már a díszítés! :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti köszönöm! A rántott dolgot még csak sajtos töltelékkel próbáltam, de nagyon jó ötletet adtál! :)

      Törlés
  14. Nagyon finomat főztél. A képeken meg látszik, hogy Anna egyre inkább kezdi megszokni az ovit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Panna köszi Neked is, pár hét múlva már nem is emlékszünk erre az ovis kezdésre! :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...